Los bericht bekijken
  #4  
Oud 12 augustus 2009, 09:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Carričreswitch binnen je vakgebied als pas afgestudeerde?

Hallo,

Ik herken je probleem. Zelf heb ik ook psychologie gestudeerd en tijdens mijn stage al in de ouderenzorg terecht gekomen (waar ik gelukkig nog steeds werk). Het valt niet mee om als beginnend psycholoog aan de slag te kunnen. In mijn omgeving zie ik ook collega's die bv. kinder- en jeugdpsychologie gedaan hebben, toch in de ouderenzorg terecht komen. Gelukkig zijn er in de ouderenzorg wel vrij regelmatig vacatures, al zijn het maar zwangerschapswaarnemingen. Je vertelt dat je neuropsychologie hebt gedaan, dat moet toch aansluiten op werk in de V&V sector. Ook mijn advies is; probeer een stage te pakken te krijgen bij een ouderenzorg instelling. Vaak is een stage van bv. 3 maanden al voldoende om wel in aanmerking te komen voor een functie. Ik ken ook diverse huizen die af en toe een stagiaire aannemen. Een andere optie is een gerichte bijscholing te volgen. Kijk bv. eens op de site van Gerion. Zij bieden verschillende nascholingen aan gericht op psychologen in de ouderenzorg (en lang niet altijd duur). Bv. 'basiscursus voor psychologen in de ouderenzorg'. Een collega van mij is zo aan haar baan gekomen!

Veel succes!
Met citaat reageren