Discussie: Heb jij een POP?
Los bericht bekijken
  #19  
Oud 8 mei 2009, 18:25
Selwyn Selwyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 20
Selwyn is on a distinguished road
Wink Re: Heb jij een POP?

Ik heb geen POP en zit er ook niet om te springen. Hoewel veel mensen een route uitstippelen ben ik meer van het type 'reiziger'. Ik ondervind onderweg wel wat ik nodig heb en wat ik wil doen. Ik merk wel dat je hierdoor op de arbeidsmarkt een beetje een buitenbeentje bent, maar ik volg mijn gevoel en mijn hart en deze hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Daarnaast streef ik een horizontale carierre na en dan vind ik een POP niet zo relevant. Op het moment dat een baan mij niet meer aanspreekt vind ik het vroeg genoeg om een nieuwe strategie uit te zetten. Tijdens het reizen teveel bezig zijn met de 'reis' zelf beperkt je waarnemen en sluit je creativiteit uit...


Twee groepen reizigers gaan met een gids een observatie doen in een wild gebied in Afrika. Groep één was voor en tijdens de observatie alleen maar aan het praten over wat ze zouden aantreffen en hoe dat zou zijn en groep 2 deed dit niet, was stil en gaven zich over aan het 'beleven'. Voor groep één was de reis redelijk teleurstellend, ze hadden verwacht meer te zien. Groep twee was enthousiast, ze hadden hun oren en ogen de kost gegeven en hadden zoveel mogelijk kunnen waarnemen. Ik sluit mij als het gaat om loopbaanperspectief aan bij groep 2.
Met citaat reageren