Los bericht bekijken
  #5  
Oud 28 januari 2016, 13:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Fijn om te horen dat het prima met je gaat. Ik wil je in ieder geval meegeven dat er niets mis is met een introvert karakter en jouw hoogsensitiviteit. Helaas is het zo dat onze maatschappij wordt gedomineerd door het extravertenideaal en dat maakt dat je je af en toe behoorlijk onzeker kunt voelen. Trap vooral niet in die valkuil. Je bent goed zoals je bent!

Heb jij een beeld van jouw ideale baan? Je schrijft dat je een administratieve baan wel ziet zitten, maar ik vraag me af of een dergelijke baan jou wel voldoende uitdaging biedt. Het is vooral uitvoerend werk. Volgens mij vind jij het ook fijn om je hersens flink te laten kraken. Zou het ook kunnen zijn dat je geen burn-out hebt gehad, maar een bore-out? Een bore-out is het tegenovergestelde van een burn-out, maar de symptomen zijn hetzelfde. Het ontstaat door verveling, gebrek aan uitdaging en gebrek aan interesse. Net als een burn-out vreet een bore-out aan je zelfvertrouwen. Om je zelfvertrouwen weer een flinke boost te geven, is het belangrijk dat je werk vindt waarin je jouw talenten optimaal kunt benutten. Maar om die baan te kunnen vinden, moet je eerst weten wat jouw sterke punten zijn. Als je die in kaart hebt gebracht, ga je voor jezelf op een rijtje zetten uit welke aspecten jouw ideale baan en jouw ideale werkomgeving bestaat. Heb je dit helder, onderneem dan actie in de richting van die ideale baan. Ga netwerken, schrijf sollicitatiebrieven. Wil je bijvoorbeeld echt de administratie in, volg dan een relevante opleiding waardoor je je kans op een administratieve baan vergroot.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren