Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 januari 2012, 22:20
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard Contract als onderhandelingsmiddel voor loonsopslag

Ik werk nu ongeveer 4j bij hetzelfde bedrijf. Ik heb het daar nog steeds naar mijn zin, alleen vind ik mijn salaris een beetje aan de lage kant.
Ik heb universitaire studies gedaan (4j), heb nu 4j ervaring, en heb een salaris van +/- 1.500 € netto + 200 € verplaatsings-en representatievergoeding. Op zich zeker niet slecht, maar als ik vergelijk met vrienden die samen met mij zijn afgestudeerd weet ik gewoon dat ik bij een ander bedrijf en in een andere functie 300-500€ netto meer zou kunnen verdienen.

Ik zit al een tijdje met het gedacht om te solliciteren bij een ander bedrijf voor een functie die ik ook wel zie zitten (omdat ik misschien ook wel stillaan toe ben aan een nieuwe uitdaging). Mocht ik daar een contract krijgen aangeboden dat veel beter is dan mijn huidig, dan zou ik dit contract willen meenemen tijdens mijn eerstvolgend evaluatiegesprek bij mijn huidige werkgever. Indien mijn huidige werkgever bereidt is om eveneens een financiële inspanning te doen, blijf ik; indien niet, dan zou ik kunnen tekenen bij mijn nieuwe werkgever.

Is het een goed idee om een contract van een andere werkgever te gebruiken als onderhandelingsmiddel voor loonsopslag, of is dit gewoon not-done?!


Alvast bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren