Los bericht bekijken
  #56  
Oud 1 december 2008, 20:39
Nicolle
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vragen hbo-opleiding Psychologie

Hallo Allemaal,

Ik ben zelf van kleins af aan al geinteresseerd in de psyche van de mens.
schreeuwde altijd al dat ik iets met mijn hoofd,hart en handen wou gaan doen, laat dit nou net de drie deel gebieden van de psyche zijn!!

Dit weet ik ook pas sinds kort, ben nou 23 jaar en heb voorheen VMBO gedaan, daarna HW (helpende welzijn) versneld traject en vervolgens SPW 3, hiermee ben ik gestopt omdat het niet echt aansloot op mijn wens om psychologe te worden.

Ben deze opleidingen gaan volgen omdat ik dacht en omdat het me verteld werd, dat het te hoog gegrepen was.
Want wie zijn eigen leven niet op orde had kon nooit de problemen van anderen aanpakken
(zo werd gezegd)
Achteraf onzin maar ik werd heel erg beinvloed door de mening van anderen en omdat ik maar een VMBOer was, want helpende is niet echt een benoemenswaardig diploma om HBO Psychologie te gaan doen.

Ben vanaf 3 November 2008 de basisopleiding Psygologie bij de NCOI gaan volgen.
Ik moet zeggen TOP!!! echt een AANRADER!!!! hiermee weet je welke deelgebieden er in de Psychologie zijn en welke dus ook echt bij jou past, kortom een BASIS om door te leren of studeren hoe je het ook noemen wilt.

Verder ben ik zelf opzoek welk deelgebied de meeste banen garantie heeft en welke opleiding bij mij in de buurt is woon namelijk in Limburg en moet nou om de 14 dagen naar Utrecht.......

Voor mij lijkt het dat er geen andere keus is dan een toelatingsexamen voor HBO Psychologie en ik raad het af om SPW 3 of 4 te doen omdat ikzelf heb mee gemaakt dat het niet echt inhoudelijk te maken heeft met Psychologie, maar losse onderdelen zoals Organisatorische vaardigheden, Sociale vaardigheden, Gespreks technieken enz enz Psychologie gaat hier veel Dieper op in en is een veel Breder deelgebied dan SPW geloof me..........

MVG Nicolle uit Limburg