Discussie: Salaris HBO
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 29 november 2008, 12:56
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard Re: Salaris HBO

Beste Poely,

Ondanks dat je gevraagd hebt er niet over te beginnen doe ik dat toch. Geld maar niet gelukkig maar ik ben het met je eens dat het wel verrekte handig en lekker is

Ik denk niet dat veel geld verdienen ligt aan de vorm van opleiding. Je opleiding helpt hier wel bij. De opleiding zorgt ervoor dat je doorstroom naar interessante opleidingen makkelijker gaat en je als het ware een vrijbriefje krijgt om door te groeien. Daarnaast geeft een opleidingen je kennis welke in de praktijk niet altijd gebruikt wordt maar wel handig is. Je leert omgaan met mensen en je leert in groepsverband projecten draaien. Om je studietijd door te komen is het belangrijk een opleiding te kiezen die interessant is en die je met veel plezier doet. Op deze manier vlieg je er doorheen met als resultaat dat je na 4 of misschien 5 jaar je HBO papiertje hebt.

Je moet jezelf niet vergelijken met je thuissituatie. Je hebt dan te maken met ouders die al jarenlang bezig zijn hun carriere op te bouwen en verdienen daarom veel meer dan starters. Je zult dus gaan inleveren op het moment dat jij als HBO-er op de markt komt. Het is niet realistisch te denken dat je bakken met geld gaat verdienen.

Het enige dat ik je als tip mee kan geven is maak voor jezelf een plan waar je naartoe wilt met je carriere. Kijk geregeld op vacaturesites om je ambitie en salarisgedachte te vergelijken, wat is reeel, welke functies lijken je leuk, wees realistische en ambitieus, blijf leren, blijf studeren en voor je het weet heb je binnen 5 a 10 jaar een leuke management baan en zit je op het niveau van je ouders. Niets komt voor niets maar een "drive" en houding heb je nodig om kapitalen te verdienen. Wees je daarvan bewust en werk hier actief aan, pas dan zul je bergen met geld gaan verdienen maar dan nog is dat geen garantie.

Een ding wat ik wel heb geleerd de afgelopen jaren is dat men met minder gelukkig kan zijn dat men denkt en dat als je werkt hebt waar je passie in zit je vanzelf tegen mooie verdiensten aanloopt.

Ik wens je veel succes en hoop dat jij na heb doen van deze opleiding je passie zult vinden in een leuk betaalde baan.

Groet,

Pieter
Met citaat reageren