Los bericht bekijken
  #4  
Oud 20 augustus 2012, 17:58
Lotte22's schermafbeelding
Lotte22 Lotte22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2012
Berichten: 7
Lotte22 is on a distinguished road
Standaard

Alhoewel hij nog steeds te lang zal zijn heb ik al wel het e.e.a. aangepast.
Misschien vind ik alles gewoon te belangrijk en kan ik moeilijk dingen weglaten
Misschien dat een buitenstaander beter kan beoordelen of ik relevante informatie geef.

Geachte heer/mevrouw,
Een plek waar kinderen letterlijk de ruimte krijgen om zich te kunnen ontwikkelen, doet mij denken aan mijn eigen kindertijd. Het opgroeien bij het bos, tussen dieren en liefdevolle mensen gaf mij een sterk fundament en de mogelijkheid tot zelfontplooiing. Een basis die volgens mij ook wordt geboden op ##### in ###, vandaar mijn interesse in de functie voor tijdelijk pedagogisch medewerker.

Ik ben een ondernemende vrouw van 22 jaar oud en altijd creatief bezig. De manier van stimuleren en het aanreiken van handvatten voor de kinderen past goed in het beeld wat ik heb van een prikkelende opvang. Hoewel het tegenwoordig vaak niet meer vanzelfsprekend is dat kinderen buiten ( en zelfs binnen ) op ontdekkingstocht gaan, vind ik persoonlijk dat de basis voor ontwikkeling ligt in het ontdekken van de wereld om je heen.

Inmiddels werk ik zeven jaar met veel plezier als spelleidster in de zomervakanties op de Camping van mijn ouders. Hier groeide ik uit tot ‘knutseljuf’ en bedenk ik al drie jaar het volledige activiteitenprogramma en zorg dat dit tot uitvoering komt. Een functie waarbij ik heb geleerd om leiding te geven aan collega’s, maar ook goed moet kunnen samenwerken. Dit maakt mij op de werkvloer waar nodig een zelfstandige collega, die overzicht houdt, maar ook klaarstaat voor kinderen en collega’s.

##### lijkt in alle opzichten te voldoen aan een uitdagende plek voor zowel kind als begeleider. De grote tuin, de aangeboden ( creatieve ) activiteiten en de missie van de pedagogisch medewerkers om de kinderen te leren kennen, spreken mij erg aan. Om elkaar te begrijpen is communicatie dan ook van groot belang. Niet alleen het praten zelf, maar ook door drama, kunst en muziek wordt er met de kinderen gecommuniceerd. Tijdens mijn stages heb ik mijn creativiteit dan ook aangegrepen om kinderen te helpen uit hun schulp te kruipen. Dit door bijvoorbeeld een poppenkast te maken, de kinderen te laten fantaseren en mee te gaan in hun spel om zo de kinderen te leren kennen.

Naast creatief ben ik bovenal erg zorgzaam, mijn uitgangspunt is een veilige, fijne plek creëren voor de kinderen waar ze optimaal kunnen genieten van het opgroeien.
Met bovengenoemde eigenschappen denk ik dan ook goed binnen het team van ##### te passen.

Mijn nieuwsgierigheid groeit en ik zou een rondleiding bij ##### dan ook zeer op prijs stellen. Graag licht ik dan ook mijn motivatiebrief en Curriculum Vitae toe.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren