Los bericht bekijken
  #2  
Oud 13 april 2009, 22:36
Theresa Theresa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 19
Theresa is on a distinguished road
Standaard Re: Management assistent

Naam:***
Adres:***
Postcode:***

Amsterdam 9 april 2009

Betreft: ***

Geachte ***

Naar aanleiding van de functie als management assistent, richt ik u mijn sollicitatiebrief tegemoet. (saaie opening)
De reden dat ik juist bij uw organisatie solliciteer, is dat ik in het bezit ben van een MBO- diploma administratiefmedewerker met ervaring. (je solliciteert dus voornamelijk omdat je in bezit bent van een diploma? Waarom wil je bij het bedrijf werken waar je solliciteert? Dat vinden zij juist belangrijk. Je opleiding kun je vermelden in je CV). En ik beschik over een Mbo-opleiding (Sociaal Juridisch Dienstverlening) en rond deze in juni af. (je beschikt over een opleiding en rond deze ook nog eens af? Wat is het nou?) Ook (waar heb je nog meer stage gelopen dan?) heb ik stage mogen lopen bij Creyfs uitzendbureau en heb dit met succes mogen afronden.
De andere reden is dat ik bekend ben met (waar geef je eerder aan dan dat je hiermee bekend bent?) de werkzaamheden die u benoemd en ben daardoor gemotiveerd en geďnteresseerd om binnen uw organisatie te functioneren. Ook heb ik ervaring met kantoorautomatisering zoals; presentatie, database, tekstverwerking en spreadheet.

Als stagiaire (waarom begin je hier opeens weer over je stage?) was ik verantwoordelijk voor de administratieve handelingen. Mijn taken waren zakelijk communiceren met klanten, werving en selectie, ondersteuning, sollicitaties of te wel intake gesprekken houden, adviseren, ziek en herstel melding, verlonen en correspondentie.
Ik heb dit behoren gedaan en wil daarom mijn bijdrage leveren in uw organisatie om daarnaast u te bewijzen over mijn diensten en kwaliteiten. (eh, wat een lange omslachtige zin)

Wat betreft mijn kwaliteiten ben ik een harde werker die vaak initiatief (initiatief nemen doe je niet vaak, maar altijd) neemt. Tevens ben ik proactief, leergierig, accuraat, zorgvuldig en iemand die niet bang is voor nieuwe dingen. Ik kan zowel zelfstandig als in een team functioneren. Ik werk tegelijkertijd zeer resultaatgericht en ook een
flexibele instelling kunt u van mij verwachten.
Voor verdere werkzaamheden die ik heb mogen ervaren verwijs ik u naar mijn CV.

Met belangstelling verwacht ik uw positieve reactie om mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.

Hoogachtend,
***

Beste Nancy,

Zoals je ziet ben ik niet echt heel positief over je brief. Je noemt veel positieve eigenschappen maar je licht ze niet toe met een voorbeeld. Je maakt onvoldoende duidelijk waarom jij nog de management assistente bent die elke manager nodig heeft! Vraag jezelf waarom jij dit bent en beschrijf dit vervolgens in je brief. Succes! Theresa
Met citaat reageren