Los bericht bekijken
  #10  
Oud 24 juli 2009, 13:23
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie versturen, op welke manier is netter?

Bedankt voor de reacties. Wat betreft vakantieperiode, heb ik voor de zekerheid in mijn cv vermeld.

Ik heb trouwens jullie tips nodig voor wat betreft het schrijven van een sollicitatiebrief. Ik heb tot op heden alleen maar afwijzingen gekregen
De reden ervan zijn grotendeels 'standaard' of typische afwijzingsreden zoals bijv. "andere kandidaten sluiten beter aan op de functie", "andere kandidaten hebben meer ervaring", e.d.

Maar ik heb het gevoel dat er iets niet overtuigend in mijn brief, en daarin wil ik verandering brengen.
Ik heb namelijk in alle brieven duidelijk gezegd dat ik ontslagen ben, maar dan uitgedrukt in nette zinnen.
Het is namelijk de volgende :

"Ik ben op dit moment werkzaam als medewerker commercieel binnendienst. Na met veel plezier een half jaar gewerkt te hebben bij een bedrijf X, moet ik helaas binnenkort de organisatie verlaten vanwege economische reden."

Mijn vraag is aan jullie :
Is er iets mis mee met het noemen hiervan? of moet ik het juist in de brief niet zeggen?

Anderzijds, als ik het niet in de brief opneem, dan vragen ze (de bedrijven) toch af van waarom werk ik maar half jaartje bij bedrijf X?

Soms denk ik ook; het kan ook zo zijn dat ze mijn sollicitatiebrieven afwijzen omdat ik toch binnenkort op vakantie ga, en ze willen dus niet op mij wachten tot dat ik terug ben vanwege dringende behoefte aan personeel.

Graag jullie advies zodat ik mijn brief evt. kan aanpassen.
Met citaat reageren