Los bericht bekijken
  #6  
Oud 31 januari 2012, 22:01
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Ik zou je naam helemaal niet vermelden en die zin weghalen. Je ondertekend de brief tenslotte met je naam en ook staat hij er misschien wel boven en op je CV.

"en ik wil eigenlijk iets anders" klinkt echt niet enthousiast genoeg. Misschien ben je ook niet erg enthousiast omdat je al zegt dat je niet verwacht dat de baan een echte uitdaging is ofzo, maar probeer wel echt te doen alsof het jou droombaan is. Inderdaad wat Wendies zeg; niet zeggen dat je 'eigenlijk iets anders wilt' maar dat je altijd al een administratieve baan hebt willen hebben of dat je dat nu graag zou willen.

"Ik ben een vriendelijk persoon dat goed met mensen om kan gaan" zou ik veranderen in "Ik ben vriendelijke en kan goed met mensen omgaan" anders klinkt het zo alsof je het over een 'ding' hebt inplaats van over jezelf.

"Ik ben een vriendelijk persoon dat goed met mensen om kan gaan, ook ben ik nauwkeurig en zeer klantgericht." (na bovenstaande aanpassing) een goede zin maar hij staat er nu zo loos. Probeer er iets achter te zetten waaruit blijkt dat je juist daarom zo geschikt bent voor deze functie.

Je laatste zin kun je omdraaien door te zeggen dat je binnenkort een cursus gaat volgen en het je daarom heel erg leuk lijkt dat gelijk in de praktijk te kunnen brengen met deze baan. Dat komt gelijk veel positiever en ondernemender over.

Je eerste zin is goed en lekker enthousiast maar daarna zakt het allemaal veel te veel af en komt er meer een houding uit van "naja het zal allemaal wel en ik doe dit wel even"

Probeer hem even helemaal te herschrijven. Probeer je enthousiasme over te brengen door je wat meer te uiten.

Heel veel succes!
Met citaat reageren