Discussie: Carričredilemma...
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 21 mei 2012, 16:43
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Het ziet er naar uit dat je op het punt staat om een belangrijke beslissing te nemen in je loopbaan en dat daarbij hele verschillende belangen spelen.
Bovendien weet je nog niet precies wat je wilt, dus is het sowieso moeilijk een beslissing te nemen.Zoals de kat in Alice in Wonderland zei: Als je niet weet waar je heen wilt, maakt het ook niet uit welke richting je kiest.

Het is voor jou handig als je eerst beslist wat nu het belangrijkste is, je kinderwens of je loopbaan. Ik heb ooit op het punt gestaan de keuze te maken toen alletwee ineens even belangrijk leken en dat was best spannend. Gezien mijn hogere leeftijd heb ik toen de kinderwens voorrang gegeven en heb ik ervoor gekozen om tijdelijk een baan onder mijn niveau aan te nemen. Dat kwam heel toevallig zo uit en was een mooie oplossing.

Ik zou je adviseren om eens met een loopbaancoach te gaan praten.
Die kan met je mee kijken naar je mogelijkheden, die zijn veel groter dan je denkt. Je hebt natuurlijk een studie in een specifieke richting maar daar kun je meer mee dan je denkt. En ik denk ook dat het handig is om te kijken wat jij dan wel wilt als je niet achter een computer wilt zitten. Volgens mij is daar in jouw vakgebied ook nog heel wat mogelijk. Je bent nog jong zat en er is veel meer mogelijk dan je denkt. Volgens mij zou de zij-instroom in het basisonderwijs met jouw opleidings-niveau veel sneller moeten kunnen.

Maar zoals je al zegt: het is een lang verhaal en je vraag is nog niet helemaal helder (en voor jezelf vooral dan, denk ik... ;-)

Wat heb jij op dit moment nodig om een volgende stap te kunnen maken?

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren