Los bericht bekijken
  #47  
Oud 19 oktober 2020, 11:44
RadlerADD RadlerADD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2020
Berichten: 3
RadlerADD is on a distinguished road
Standaard

Ik moet allereerst zeggen dat ik dit topic al zo vaak opnieuw heb gelezen en er veel uit heb kunnen halen. Hoewel ik jullie niet ken wil ik jullie allemaal graag bedanken want hierdoor zie ik het leven toch weer wat positiever in.

ik zit nu in (ongeveer) dezelfde situatie als waarin jij zat Rudolf, 25 jaar en nu in de laatste fase van een studie hbo informatica waarin ik nu alleen nog een stage en een afstudeerstage moet doen. Ben ondertussen ook al weer in jaar 5 van de studie.
Stage is een hel, geen concentratie, motivatie of wat dan ook. Helpt ook niet echt als iedereen in je omgeving zo gepassioneerd is terwijl jij zelf totaal niet in het veld wilt werken.

Totaal geen passie voor ICT of ook maar iets technisch, deed de studie alleen voor het baan perspectief (en omdat ik daarvoor al was gestopt met 2 studies waar ik totaal niet over had nagedacht). Was ook in mijn jeugd totaal niet met computers bezig en had ook geen interesse in al die dingen.
Wat ik me nu wel besef is dat ik te dichtbij een diploma ben om te stoppen en dat ik beter een diploma kan halen in plaats van alleen een vwo diploma te hebben. Daarnaast, ik was nog onderdeel van de basisbeurs en als ik niet binnen nog 4 jaar een diploma haal, moet ik alles terug betalen en dat zou erg naar zijn.

Gelukkig heb ik al contact met een studentendecaan en kan ik binnenkort daar ook mee spreken. Ik pak alle hulp die ik kan gebruiken.

De "carriereswitch" heb ik al helemaal doordacht, het wordt hbo verpleegkunde. Ik ben toch meer een mensenmens en wil mensen directer helpen in de zorg. Ik zou wel meer over de beweegredenen kunnen vertellen maar vraag me af hoeveel mensen dit bericht toch zullen lezen...
Heb alles al een paar weken geleden op papier gezet en dat motiveert me stukken meer om gewoon om een zwaar jaar stage te overleven.

kleine kans dat iemand dit nog leest maar mocht er iemand zijn die is zoals ik die dit over een aantal jaar nog leest: je bent niet alleen.
Met citaat reageren