Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 maart 2008, 13:01
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief bijzondere kinderopvang (MKD)

Heb hem al verzonden, maar misschien heeft iemand anders er iets aan. Ik hoef geen feedback op mijn opmaak/ gebrek aan data aanhef, e.d., deze staat in de originele brief helemaal goed

groetjes Nicky


Geachte,

Zeer enthousiast solliciteer ik na het nieuws van mevrouw Bout dat er een vacature is binnen de bijzondere kinderopvang Op dit moment heb ik een contract voor 24 uur voor de invalpool. Meer uren binnen een uitdagende functie spreekt mij erg aan.. Binnen de begeleiding van kinderen die speciale zorg behoeven, kan ik de diverse ervaring die ik tot nu toe heb opgedaan inzetten.

Ervaring met het werken met kinderen met sondevoeding heb ik opgedaan binnen een activiteitengroep voor kinderen en jongeren met een zwaar verstandelijke en lichamelijke beperking. De mooiste motivatie was voor mij om iedere dag weer een glimlach op het gezicht van deze kinderen te mogen toveren. Op de meeste groepen met kinderen en jongeren waar ik heb gewerkt, was ik mede verantwoordelijk voor medicatieverstrekking en controle.

Mijn ervaring is dat het bieden van een individuele aanpak en het werken met structuur vaak erg belangrijk voor deze kinderen is. Bij het aanleren van schoolse vaardigheden maak ik vaak gebruik associaties die betrekking hebben op het referentiekader van kinderen. Kinderen met een leerachterstand die daar steeds weer tegen aanlopen, raken vaak makkelijker gemotiveerd door het optellen van Mario’s en Luigies in plaats te stoeien van cijfers.

Naast het gebruik maken van mijn eigen ervaring, vind ik het zeer belangrijk om gebruik te maken van de ervaring en feedback van ouders en collega’s. Ook werk ik graag samen met andere disciplines om op deze manier mijn kennis over de ontwikkeling van kinderen te vergroten.
Ik zou heel graag worden uitgenodigd voor een gesprek om deze brief toe te lichten.



Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren