Los bericht bekijken
  #4  
Oud 28 augustus 2008, 19:01
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Ben reuze ongelukkig op mijn werk

Hoi Jufnaatje,

Citaat:
-Wat helpt mij een het-lukt-me-wel-instelling als de kansen er gewoon niet zijn?
-welke cursussen denk jij zelf aan (ik ben zelf trouwens begonnen Luxemburgs te leren-het grootste obstakel om niet op een Luxemburgse school aangenomen te worden, maar voordat ik daarin normaal kan converseren... )
-waaraan denk jij bij ´alles wat beweegt als het maar met kennisoverdracht te maken heeft´?
  • een cursus Luxemburgs is alvast een uitstekende start. Natuurlijk spreek je nu geen vloeiend Luxemburgs, maar over een paar jaar wel. Verder kun je je als geschiedenisleraar verdiepen in de Luxemburgse geschiedenis. Misschien dat je wat pedagogische cursussen kunt volgen. Blijf in ieder geval bezig met onderwijs en jouw vak.
  • kennisoverdracht kan op veel manieren, zowel beroeps- als hobbymatig: Mensen inwerken, kinderen muziekles geven, producttrainingen geven, trainer worden op een sportschool, rondleidingen geven in musea....
  • wat een het-lukt-me-wel-instelling oplevert is dat je je gaat realiseren dat je meer kans maakt dan je denkt. Je gaat je richten op wat je kunt doen om in de toekomst WEL geschiedenislerares te worden in plaats van de redenen waarom je het op dit moment NIET kunt zijn. Je geeft jezelf een kans dat het gaat lukken in plaats van de zekerheid dat het niet zal gebeuren.

In je hart weet je wat je wilt. Ga ervoor.
Met citaat reageren