Los bericht bekijken
  #9  
Oud 13 maart 2012, 19:37
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard

Beste Linda,

Zelf ben ik bijna vier jaar geleden geswitcht vanuit de zakelijke dienstverleningsmarkt naar de welzijnssector. Deze zomer hoop ik af te studeren als maatschappelijk werker, een deeltijdstudie. Mijn tijdelijke contract loopt af na mijn studie en wordt niet verlengd. Zoals ajhoff al schreef: de sector heeft het niet makkelijk. De echte bezuinigingsrondes zijn nog niet eens vol doorgedrongen bij instellingen, naar verwachting gaan de klappen vanaf dit jaar pas echt vallen. Als er vacatures zijn, dan hebben instellingen de keuze uit honderden kandidaten per parttime functie. Zoals een pz functionaris van een AMW instelling in Den Haag kort geleden vertelde: ze hebben keuze uit veel kandidaten met ruime ervaring; er wordt geselecteerd op diploma en veel werkervaring. Kandidaten zonder diploma worden per definitie terzijde geschoven. Daarnaast laait in het beroepenveld MWD de discussie (weer) op om mensen, die al werkzaam zijn in het beroepenveld, te laten deelnemen aan de deeltijdopleiding MWD en de toegang voor mensen met een andere werkachtergrond te stoppen. Besef dat als je dit traject start: het wordt een kwestie van lange adem, veel doorzettingsvermogen en goed om kunnen gaan met tegenslagen.
Veel succes met je besluitvorming.
Met citaat reageren