Los bericht bekijken
  #3  
Oud 21 september 2005, 22:13
Marc C. Marc C. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 september 2005
Berichten: 3
Marc C. is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief administratief bediende

Hoi Joyce,

ik ga wat schieten, want dat is de bedoeling van dit forum, geloof ik.

Ik zou de datum vervangen door iets van "17 mei 2005". Staat wat mij betreft beter.

"T.a.v. Dhr. Vanpaeschen Guido" is niet goed, het is
"T.a.v. dhr. Guido Vanpaeschen" of
"T.a.v. dhr. G. Vanpaeschen".

Ik zou verder Hasselt schrijven en geen HASSELT.

"sollicitatie voor een functie als administratief bediende", ik zou ervan maken "betreft: de functie administratief medewerker", of is "medewerker" Nederlands en geen Belgisch? Nou ja, zie maar wat je ermee doet.

Het is geen 7de, maar 7e.

Je doet een opleiding aan de Katholieke Centrum Scholen? En niet aan het Katholieke Scholencentrum? Ik ben ook niet zo thuis in België. Ik bedoel dit niet cynisch.

Als je zegt dat je aan "de .... scholen" je opleiding volgt, moet je niet daarna zeggen dat je een opleiding beëindigde aan dezelfde school.

Sorry voor Claudia, maar die zin "en is mijn Nederlands ook zeer goed" is prima. Je moet alleen wel oppassen met dat soort uitingen: één klein foutje in je sollicitatiebrief en je slaat een modderfiguur met zo'n zin.... ik vind het eigenlijk wel humoristisch om zoiets in je brief te zetten. Ik zou er als werver erg om lachen. Dus wat is wijsheid?

Het is niet "7 weken stage", maar "7-wekenstage" of "stage van 7 weken".

"Een volledig curriculum vitae vindt u in bijlage."? Ik zou zeggen
"Een volledig Curriculum Vitae vindt u in de bijlage."

"Met vriendelijke groeten,"

dat waren zo wat ideeën. Heel erg veel succes (ook met je Nederlands, grapje! Je mag straks ook op mijn brief schieten.)

groet,
Marc.

Laatst gewijzigd door Marc C.; 21 september 2005 om 22:15 Reden: foutjes
Met citaat reageren