Los bericht bekijken
  #2  
Oud 6 december 2012, 01:04
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans28 Bekijk bericht
Geachte heer/mevrouw,
Probeer te achterhalen wie de persoon is die hierover beslist en spreek hem/haar dan met de naam aan. Gebruik anders 'geachte heer, geachte mevrouw'

Citaat:
Graag zou ik in aanmerking willen komen voor de functie verkoopmedewerker in uw Winkel filiaal te Plaats.
Dit komt niet erg gemotiveerd over. Je moet jezelf verkopen. Je moet de lezer overtuigen dat JIJ die verkoopmedewerker bent die ze zoeken. Vertel liever dat je enthousiast was toen je de vacature vond (en waar je die vond). Dat deze job je boeit en waarom.

Mogelijks ben je nu werkloos en zoek je dus daarom een job. Als je je brief zo begint, komt dat over alsof je gelijk welke job zou aannemen.

Citaat:
Werken bij Winkel lijkt me een afwisselende baan. Elke dag kom je in contact met verschillende klanten, ze moeten op de juiste manier geadviseerd en geholpen worden zodat ze de het juiste product krijgen kopen en met plezier terug komen (moet 1 woord zijn). Daarom lijkt het me leuk om bij u als verkoopmedewerker te werken. Ik ben enthousiast, leergierig en werk graag met mensen.
Inhoudelijk goed, maar herschrijf dat toch een beetje. Het leest gewoon niet lekker.

Citaat:
Ik denk dat ik een goede aanvulling op uw team zou zijn, omdat ik een ruime ervaring heb als verkoper op de tapijt afdeling (moet 1 woord zijn) bij Kwantum. Daarnaast ben ik bereid om het diploma .............. te halen.
Bereid om het diploma te behalen? Heb je reeds een opleiding aangevat of heb je concrete plannen voor bijscholing? Zeg dat dan ook zo. Sluit die opleiding aan bij de functie binnen die winkel?

Citaat:
Graag licht ik mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek toe en maak ik kennis met u en uw bedrijf.
In een gesprek moet je je brief niet toelichten. Je komt daar je 'motivatie kenbaar maken', 'meer vertellen over jezelf', 'enthousiasme tonen', enz.

Bovendien moet je daar niet kennis maken met het bedrijf. De recruiter zal namelijk vragen waarom je specifiek in die winkel wil werken. Ben je er misschien zelf klant?

Zoals het er nu staat, zeg je eerst dat je enthousiast bent om net in die winkel te komen werken, maar eindig je ermee dat je eerst nog kennis moet maken met de winkel.

Citaat:
Met vriendelijke groet,

Naam
In professionele communicatie NOOIT eindigen met 'vriendelijke groet', dat komt te informeel over.
Met citaat reageren