Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 mei 2008, 10:54
Maaike Maaike is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 2
Maaike is on a distinguished road
Standaard van office naar eigen boutique? - welke cursus?

Hoi,

Ik werk momenteel als officemanager/secretaresse, maar naar vele jaren in dit beroep gewerkt te hebben, wil ik graag het roer omgooien...

Ik wil graag iets voor me zelf beginnen.... een boutique met kleding + accessoires.

Wat raden jullie me aan om voor cursus te doen?
Ik zag dat zowel NTI als NHA cursussen aanbieden op gebied van starten MKB bedrijf of bijvoorbeeld inhoudelijk mode advisering of imagostyliste.
Maar waar heb je nu het meest aan?
Wellicht is het met imagostyliste ook mogelijk om gewoon vanuit huis te beginnen, zonder al te groot financieel risico (huur, producten etc) en er wordt een klein beetje aandacht besteedt aan marketing, administratie etc...

Nu heb ik natuurlijk helemaal nog geen ervaring in deze branche/vakgebied.
Ik zat er aan te denken om bijvoorbeeld een tijdje te werken in een kledingzaak.... om alvast te 'ruiken' aan het vak...
Maar is dat wel aan te raden? Waarschijnlijk is het salaris in een winkel vele malen lager dan wat ik als secretaresse verdien, en bovendien is het beroep verkoopster wel ver beneden mijn opleidings/werk niveau.

Zou het ook mogelijk zijn om meteen binnen te stromen als bv storemanager of floormanager? Wat voor opleidingen zijn hiervoor vereist?

Alle tips zijn van harte welkom!!

Groetjes,
Maaike
Met citaat reageren