Los bericht bekijken
  #1  
Oud 31 augustus 2009, 18:53
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard Reden van ontslag eerlijk vertellen op sollicitatiegesprek?

Allen,

Over 2 dagen ga ik naar een sollicitatiegesprek. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe baan. Ik ga goed mijn best doen tijdens het gesprek, gezien vele afwijzingen die ik heb van andere sollicitatiebrieven. Dit gesprek is dus een mooie kans.
Ik was ontslagen en morgen ben ik officieel uit dienst..de reden hiervan was omdat mijn manager niet tevreden was over mij. De functie paste niet bij mij. Het klikte gewoon niet en het had geen zin om nog verder te gaan. Hoewel qua werk instelling ben ik gewoon een goede medewerker, heeft ie aangegeven.

Ik weet bijna zeker dat ik tijdens het gesprek over 2 dagen gevraagd zal worden over waarom ik uit dienst ben of waarom de werkzaamheden maar 7 maanden heeft geduurd bij mijn vorige werkgever.
(De laatste staat zowiezo in mijn cv)

Even voor de duidelijkheid;
De functie waarop ik nu solliciteer en uitgenodigd ben is relevant met mijn vorige functie (beide commercieel), alleen de werkzaamheden is iets anders en het niveau is iets hoger.

Welke reden kan ik het beste aangeven?
Het geeft denk ik een negatieve indruk tijdens het gesprek, als ik eerlijk zeg dat ik ontslagen was omdat de functie niet helemaal bij me paste.

Veel vrienden van mij hebben tips gegeven dat ik gewoon niet altijd eerlijk hoef te zeggen, gewoon vertellen dat de reden te maken heeft met economische crisis. Is dit nou verstandig?

Graag jullie tips.
Met citaat reageren