Los bericht bekijken
  #3  
Oud 23 mei 2007, 17:38
Wim
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag commentaar op sollicitatiebrief juridisch administratief talent

Hoi, naar mijn idee en ervaring, just some advise..

Algemene indruk : positief , zeer grondige brief !

CV :
- meer met opsommingsalinea's/tabel werken
- duidelijkere structuur aanbrengen bvb in werkervaringen : WAAR / PERIODE / TAKEN en hoe deze aansluiten bij de gezochte vaardigheden

Brief :

-Algemeen : opletten met teveel alinea's, ik beperkte me altijd tot max 4, leestijd mag niet lang nemen, doel is aanwakkeren en niet doen inslapen, ik zou gaan voor samenvoeging en kleine inkorting van Al2&3
-Al1: vraagstelling ofwel invullen door telefonisch contact met de recruteerder --> moet je wel beetje lef hebben en reeds vlot overkomen, maar maakt je reeds persoonlijker "gekend" plus je kan er nadien naar verwijzen in opening van je brief
-Al1 : als je echter de vraagstelling behoudt zou ik een uitroepingsteken plaatsen achter "Die kwaliteiten bezit ik !" --> maakt het iets dynamischer
-Al3 : "denk ik...bruikbaar zouden kunnen zijn" --> durf gerust iets zelfzekerder verwoordingen gebruiken want "je bent er namelijk rotsvast van overtuigd dat jij bruikbaar bent voor hen !" --> stukje lef is dynamischer
-Al4 : ook mss iets inkorten, ze weten bvb zelf ook wel dat mensen met plezier in hun werk positieve bijdrage leveren. Het triggeren van 'Waarom jullie' is iets wat ik echter altijd in mijn openingszin gebruik. 1) je kan direkt aantonen dat je wat over de firma opgezocht hebt, hun waarden, missie, visie,... 2) je kan hen direkt wat charmeren (zonder overdrijving) door naar henzelf te refereren (houden mensen/bedrijfsleiders van)

Succes en laat de champagne maar vloeien
greetz
Wim
Met citaat reageren