Los bericht bekijken
  #4  
Oud 24 augustus 2011, 19:06
my_style my_style is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2011
Berichten: 14
my_style is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar my_style
Standaard

Hoi Jennifer

‘De mooiste dingen ontstaan als je je gevoel durft te volgen. Vandaar dat ik deze sollicitatiebrief geheel in flow-stijl verstuur. Verpakt in een nostalgisch postpakketje.’’’

Wat me vooral opviel is het woord ‘nostalgisch’. Dit vind ik op zich een dure term. Van mij mag je dit wel gebruiken. Ik wil je alleen waarschuwen, dat er organisaties zijn die aan dure termen irriteren.

In je brief gebruik je het woord stageplek. Ik zou dit liever vervangen door het woord stageplaats ..........heb ik trouwens van mijn docent.

‘Desondanks wil ik jullie laten weten waarom ik Flow zo waardeer en jullie ervan wil overtuigen dat ik de juiste persoon ben voor een stage bij Flow magazine.’

Ik begrijp dat je met deze zin positief heb bedoeld, maar het woord ‘desondanks’ heeft een negatievie lading. Probeer dit te vermijden of vervangt het met een ander woord dat positief overkomt.

‘Tijdens mijn studie en voorgaande stage heb ik een passie ontwikkeld voor verschillende materialen in een ontwerp. Dat is ook de reden waarom ik jullie blad zo waardeer.’’

Ik zou de eerste zin anders formuleren, want de echte ‘reden’ komt niet duidelijk naar voren.

‘De verschillende papiersoorten en druktechnieken maken het lezen van Flow tot een feest’

Er is niks mis mee om heel enthousiast over te komen, maar het woord feest is te enthousiast voor een sollicitatiebrief. Ik zou daar een ander woord voor gebruiken.

Ik ben een ambitieus persoon die goed zelfstandig kan werken. En naast het feit dat ik creatief ben, heb ik ook een oog voor detail. Verder ben ik flexibel en zit ik vol met nieuwe ideeen.

Als je iets beweert probeer dan uit te leggen waaruit dat blijkt...bijvoorbeeld jij zegt dat je ambitieus en flexibel bent, maar waaruit blijkt dat?

Dit was mijn eerste indruk op je sollicitatiebrief qua hoofdlijnen.
Met citaat reageren