Los bericht bekijken
  #3  
Oud 30 augustus 2007, 00:06
Guido - stagiair Guido - stagiair is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Berichten: 12
Guido - stagiair is on a distinguished road
Standaard Re: nakijken alstublieft :p (open sollicitatie leerling verzorgende IG)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
ik hou van en niet ik houd!
Opmerking is onterecht. Natuurlijk is `ik houd` wel een correcte vervoeging. Het hele werkwoord is immers niet `houen`!!


Een bijzondere, aandachttrekkende inleiding lijkt mij in een sollicitatiebrief erg belangrijk. De inleiding is essentieel bij het vormen van een eerste indruk over u. Ik heb een aantal bedenkingen na het lezen van de inleiding, maar verder vind ik het een nette brief.
1 `Nieuwsgierig geworden naar dit beroep (welk beroep? )had (gebruik liever niet te lastige constructies) ik een familielid van mij ingeschakeld. Ik wou namelijk graag een avond meekijken om te kunnen zien hoe het in de praktijk gaat.`

(suggestie: Nieuwsgierig geworden naar het beroep van verzorgende IG, schakelde ik een familielid, die zelf ..beroep.. is, in om de praktijk eens aan den lijve te kunnen ondervinden.)

2 `Dit zou dan bij uw vestiging, de ******, de bedoeling zijn geweest. (De zin in blauw kan wel weggelaten worden.) Helaas werd er medegedeeld dat dit niet mogelijk was i.v.m privacy (wat heel begrijpelijk is).

3 Alinea 3 zou ik op een andere manier schrijven. `Ervaring met dit beroep heb ik niet.` is wel een stellige formulering. Misschien kunt u schrijven `Ondanks dat ik met deze functie geen ervaring heb, ben ik toch geschikt...`, waarna u aangeeft wat u geschikt maakt.
Met citaat reageren