Los bericht bekijken
  #5  
Oud 31 augustus 2007, 13:26
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: nakijken alstublieft :p (open sollicitatie leerling verzorgende IG)

Eerst even wat dat "houden van" betreft... beide vormen zijn correct, al wordt de vorm zonder -d vaker gebruikt. Voor wie bewijs wil : http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/397
Jullie hebben dus allebei gelijk

Marline, nog enkele opmerkingen over je brief:

- In de 2de alinea gebruik je in bijna elke zin het woord "zorg", wat nogal storend overkomt. De 3 vragen die je stelt komen eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Met 1 vraag maak je eigenlijk al duidelijk wat je bedoelt, en zo kan je ook het probleem van die "zorg" oplossen.

- Verder heb ik het gevoel dat je in de 3de alinea wat te emotioneel bent. Uitroeptekens zou ik om te beginnen al weglaten. Probeer de inhoud van deze alinea te behouden, maar formuleer het op een neutralere toon; ik denk dat dat overtuigender zal overkomen.

- "Dit is natuurlijk niet te vergelijken met het beroep wat ik wil gaan uitoefenen, maar door deze ervaring ben ik wel gaan nadenken over wat ik echt wil!" --> Deze zin zou ik gewoon weglaten, anders geef je precies toe dat dit eigenlijk niets te maken heeft met de functie waarvoor je solliciteert, terwijl je juist probeert aan te tonen dat de verzorgingssector jou wel ligt.

- "Natuurlijk is het naast zwaar werk ook een verantwoordelijk beroep, daar ben ik mij goed van bewust en zijn de werktijden afwisselend." --> Het stukje in vet zou ik weglaten. Je kan de zin misschien herformuleren, iets als "Deze functie houdt weliswaar zwaar werk en veel verantwoordelijkheid in, maar dat is precies wat mij aanspreekt." Het is maar een suggestie.

Hopelijk kun je er wat mee. Veel succes in ieder geval!

Groetjes,

Lieselot
Met citaat reageren