Los bericht bekijken
  #3  
Oud 25 januari 2011, 22:05
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard

Hoi Midosil,

Bij deze dan toch een reactie. Misschien mosterd naar de maaltijd, misschien goed advies voor de toekomst.

Als ik zo globaal naar je brief kijk dan is de opbouw keurig. Ziet er netjes uit, mooie structuur en oogt lekker.

Inhoudelijk heb ik wel wat tips. In je eerste alinea vertel je waarom je de vacature leuk vindt maar als ik het lees dan is het enige dat ik eruit haal dat dit je kans is om bij dit bedrijf te werken. Wat ik als werkgever graag terug zou willen lezen waarom je zo graag bij het bedrijf zou willen werken. Wat trekt je om juist bij dit bedrijf te gaan werken. Ik zou hier zelf iets meer op in gaan.

Verder zie ik dat je redelijk diep ingaat op je werkervaring. Dit zou ik persoonlijk weglaten. De gedachte hierachter is dat als een werkgever iets leest wat hem/haar niet aanstaat loop je het risico dat zij je CV helemaal niet bekijken. Ik zou daarom in mijn brief wel wat punten aanstippen waarom ik de juiste persoon ben voor de baan, waarbij ik de lezer prikkel en misschien zelfs een beetje uitdaag om een kijkje te nemen in mijn CV. Mijn CV is immers wie ik ben en de brief slechts de uitnodiging om het CV eens goed te bekijken.

Dus mijn advies zou zijn ga iets minder diep in op je werkervaring maar prikkel de lezer. Hierdoor wordt je motivatiebrief ook iets korter waardoor hij eerder gelezen zal worden. Hoe langer een brief hoe eerder iemand het lezen uitstelt of zelfs de brief niet helemaal leest terwijl je juist wel je boodschap wilt laten overkomen.

Overigens laat ik wel voorop stellen dat je enthousiasme heel duidelijk naar voren komt in je brief en dat is absoluut een plus punt. Enthousiasme doet het altijd goed bij werkgevers, zolang het maar gemeend is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel succes met de sollicitatie!

Groet,

Pieter
Met citaat reageren