Los bericht bekijken
  #6  
Oud 18 februari 2008, 22:21
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerkracht basisonderwijs

Hoi Marga,

Ik heb nog enkele inhoudelijke tips. Je hebt overigens nog niet een naam vermeld bij de aanhef, is hier een reden voor?

Citaat:
Uit ervaring weet ik dat ik rustig en geduldig ben en een goede band met leerlingen vind ik erg belangrijk.
Het verloop van de zin is niet logisch. Je omschrijft eerst jezelf en zet je er nog even snel achter wat je van iets anders vindt. Ik zou dit in twee zinnen neerzetten of het op zo'n manier aanpassen dat het laatste gedeelte verandert in een eigenschap (bijvoorbeeld 'ik kan een goede band met leerlingen opbouwen/handhaven/etcetera')

Citaat:
Ik werk graag interactief en structuur en differentiatie in de klas vind ik belangrijk.
Hier geldt hetzelfde voor als bij het bovenstaande puntje. Misschien dat je een beetje kunt spelen met beide zinnen zodat 1 zin jouw eigenschappen opsomt en de andere zin vertelt wat je leuk/belangrijk vindt.

Citaat:
Dit vind ik een logische keus om mijn eerste sollicitatie aan u te richten.
Niet 'keus', maar reden of probeer eens te spelen met "gevolg"

Citaat:
Mijn basisschoolperiode en mijn stage in schooljaar 2005/2006 heb ik bij u op school doorgebracht en mijn ervaring was bijzonder goed. De sfeer op school vind ik erg prettig en ik werd als stagiaire goed begeleid. Dit vind ik een logische keus om mijn eerste sollicitatie aan u te richten.
Dit zou ik bovenin de brief, bij de eerste alinea, vermelden. Zo weet de selecteur dat het gaat om iemand met ervaring met hun school en zal eerder geneigd zijn de brief verder te lezen.

Citaat:
[Graag wil ik mijn motivatie verder toelichten in een gesprek.
Een vrij timide afsluiting. Probeer vooral die laatste zin er doorheen te knallen, zodat de selecteur een half uurtje pauze moet nemen om je brief te verwerken en de brief nog eens doorleest om zeker te zijn wat hij gelezen heeft
Met citaat reageren