Los bericht bekijken
  #3  
Oud 7 december 2008, 17:48
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Hallo Doro68,

Om te beginnen zou je eerst het thuiszorgen als een volwaardige baan kunnen beschouwen. "Ik ben thuis geweest" klinkt zo niets, als....... wat eigenlijk?

Persoonlijk heb ik nooit het gevoel gehad weggeweest te zijn. Op mijn cv staat een periode: Zorg voor gezin en opvoeding van de kinderen. Toen ik "herintreder" werd heb ik een vaardigheden cv gemaakt met een onderdeel "Door de zorg voor mijn gezin heb ik geleerd......... vul maar in, kennis, vaardigheden enz. (alles wat je geleerd hebt en wat er komt kijken bij het managen van een huishouden, enz.)" Mijn ervaring is, dat daar positief op gereageerd wordt. Ik heb destijds wel een opleiding gedaan om met een recent papiertje te kunnen wapperen. Dat scheelt wel, maar ik weet dat het zonder ook niet onmogelijk is.

Om je op weg te helpen: De derde alinea "De X is volop in ontwikkeling enz." zou een goede binnenkomer zijn, dus om je brief mee te beginnen. Doordat je een kind hebt, die de school bezoekt weet je vast wel wat meer van de school en wat je aanspreekt. Daar kun je dan in je opening op verder gaan. "Thuis geweest zijn" in ieder geval veranderen in een wat meer originele daadkrachtige omschrijving. Denk daarbij bijvoorbeeld aan proiriteiten stellen Probeer eens om je baan als interieurverzorgster, huishoudelijk manager, opvoeder enz. te vertalen naar een baan op de werkvloer bij een werkgever.
__________________
Rianne
Met citaat reageren