Los bericht bekijken
  #3  
Oud 10 december 2015, 09:32
GedupeerdeJurist GedupeerdeJurist is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2015
Berichten: 11
GedupeerdeJurist is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loopbaancoach a/d Amstel Bekijk bericht
Hoi,

Ik snap dat het een vervelende situatie is, want je moet ooit beginnen om ervaring op te kunnen doen! Als het niet lukt met betaald werk kan je ook kijken of je ervaring kan opdoen als juridisch vrijwilliger bij bijvoorbeeld een wetswinkel. Google maar een op jurist en vrijwilliger, dan kom je een hoop vrijwilligersfuncties tegen waar je misschien ervaring kan opdoen voor je CV. Succes!
Daar bestaan ook wachtlijsten voor. haha

De juridische sector is een graftombe.

De arbeidsmarkt op dit gebied is geheel verstoord geraakt door detacheringsbedrijven. Niemand neemt meer een jurist aan, want ze kunnen een tijdelijke kracht krijgen van een detacheringsbedrijf. De zogenaamde 'weggooi-jurist'.

Advocatenkantoren zijn verder elitaire organisaties die een ruime keuze hebben aan topstudenten. En als je er al binnenkomt wordt je gelijk geëxploiteerd. Uiteraard moet je wel 'leuk' gevonden worden, want anders hebben ze dat 'feestgevoel' niet van hun studentenleven. Dan staat er letterlijk in de vacature: "Je moet wel een uitgaansleven hebben" of andere onzin.

Wat heb ik eigenlijk een slechte studiekeuze gemaakt. Wat een verspilling van mijn tijd is dit geweest.
Met citaat reageren