Los bericht bekijken
  #2  
Oud 16 november 2011, 20:45
Rope Rope is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 13
Rope is on a distinguished road
Standaard

De opmaak van jouw brief lijkt mij erg slordig. Maar dit kan vanwege het copy & pasting zijn? Hoe dan ook, gezien het feit dat dit een standaard sollicitatiebrief is en de inhoud niet erg groot is zou ik de standaardindeling aanhouden van drie alinea's. Dus niet voortijdig de enter toets gebruiken.

Verder zou ik de laatste zin van de tweede alinea iets aanpassen: 'en te ontwikkelen' lijkt me overbodig, gezien het feit dat je al vier jaar ervaring hebt als gastvrouw. Ook zou ik de derde zin van dezelfde alinea aanpassen met als aanvulling wat je nou hebt gedaan in die vier jaar. Wat was jouw functie? Dit kan je pas opmaken uit alinea drie. Dus: "Hier heb ik lange tijd met veel plezier gewerkt als gastvrouw."

En die laatste alinea komt niet erg vlot over. Lijkt me een haastige zin.

"In mijn vrije tijd sta ik graag op de tennisbaan waar ik erg fanatiek kan zijn. Mijn doel is om te winnen wat het nodige geduld en doorzettingsvermogen van mij eist. Dit zijn kerneigenschappen die dicht bij mij staan en die ik zowel in de sport als op mijn werk uitdraag."

Overigens weet ik zo gauw niet of dit wel de juiste indruk is die je wilt geven. Het draagt geen sportiviteit (en respect uit), wat toch al snel in het verlengde ligt van collegialiteit.
Met citaat reageren