Los bericht bekijken
  #5  
Oud 26 mei 2014, 20:17
Helder Helder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2014
Berichten: 20
Helder is on a distinguished road
Standaard

Hai Define,

Ik was benieuwd of je was aangenomen/uitgenodigd naar aanleiding van je brief. Ik was niet eerder lid/bekend met dit forum want ik had nog wel wat opmerkingen op je brief.
  1. Een daarvan is bijvoorbeeld dat je letterlijk hetgeen in de omschrijving stond hebt overgenomen, dat is wellicht niet zo handig.
  2. Je taalgebruik is formeel, wat voor het solliciteren bij de rechtbank uiteraard juist wel heel goed is maar in je brief komt het echter soms apart over waardoor de brief ook 'gemaakt' en vreemd overkomt.
  3. Wat ook belangrijk is, is dat je zeker moet zijn van jezelf! Laat daarom deze zinsnede weg: "Indien u van mening bent dat ik uw rechtbank in positieve zin zou kunnen versterken". Je kunt beter noteren: "Ik ben van mening bent dat ik uw rechtbank in positieve zin zal versterken", en geef ook aan waarom je dat denkt. Deze zin straalt meer vertrouwen uit en het is in toekomstige tijd wat aangeeft dat je ermee bezig wilt zijn.

Mocht je de baan al hebben: gefeliciteerd! Zo niet, wellicht heb je wat aan deze tips en succes!

Groetjes,

Tamara