Los bericht bekijken
  #8  
Oud 8 februari 2010, 13:53
Eric_Wilson Eric_Wilson is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 20
Eric_Wilson is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leraar biologie. Wie wil mijn brief controleren?

Hoi Peter,

Goede tips heb je al gehad. Ik zal je mijn mening over je brief geven.

- niet beginnen met 'hartelijk dan voor (...), dat kan als afsluiter wel prima.

- je hoeft niet te vermelden waar je afgestudeerd bent (tenzij dat ind e sector relevant is). je kan gewoon zeggen: "als afgestudeerd/startend bioloog (...).

- 'op zoek naar een baan' klinkt alsof dit poging zoveel is en het je eigenlijk niet interesseerd wat je doet zolang het maar geld opbrengt. Maak duidelijk dat je als biologieleraar wil werken en waarom.

- 'ik denk..' en 'door mijn' samenvoegen en niet beginnen met 'ik'. Bijvoorbeeld: een goede biologieleraar voldoet aan .... Ik heb ... (zoek uit wat voor waarden ze hebben)... en daarom denk ik een versterking voor het lerarenteam te kunnen zijn. ('lerarenteam' laat zien dat je een groepsdenker bent, niet onbelangrijk als je voor de klas staat)

- heel sterk is je motivatie om jongeren bewust te maken van maatschappelijk relevante issues. dat is een sterke kwaliteit voor een leraar.

- wat betreft je vakkennis, doe onderzoek naar hun leerprogramma. zoek op welk lesboek te gebruiken bijvoorbeeld.

- gewaagde maar zelfverzekerde afsluiter kan zijn: 'Met bijzonder enthousiasme zie ik een uitnodiging om persoonlijk kennis te komen maken tegemoed'.

verder is het doelgroepargument van mijn voorganger belangrijk.

Ik heb op je poll 'misschien' gestemd, maar je hebt alle potentie om het een 'jazeker' te maken.

Succes!
Met citaat reageren