Discussie: Top-10 droombanen
Los bericht bekijken
  #45  
Oud 15 september 2006, 12:08
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Top-10 droombanen

Hoi Sandra,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandraa Bekijk bericht
Natuurlijk had ik ook al op internet allerlei informatie gezocht en gevonden. Nu moet ik nog de stap nemen om er werk van te maken!
Wat houd je tegen? Kun je een lijstje maken van 'Jamaars'?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandraa Bekijk bericht
In de vacature waarop ik had gesolliciteerd, was sprake van een MBO-functie terwijl ik een HBO opleiding heb. In die zin was ik dus op de hoogte van het feit dat ik te hoog was opgeleid. De combinatie van werkzaamheden sprak me echter zo aan dat ik het toch heb geprobeerd.
Is het tot een gesprek gekomen of ben je op grond van je cv afgewezen? Wat heb je in je sollicitatie met je voorkennis gedaan over dat verschil in jouw profiel en het gevraagde niveau?
Meestal heeft de wervende partij wel duidelijke ideeën over het niveau dat ze van een nieuwe werknemer verwachten. Als ze iemand willen die kan doorgroeien, dan zullen ze het best okee vinden dat de sollicitant hoger zit. Zien ze dat voorlopig niet gebeuren en willen ze echt iemand voor een uitvoerend niveau, dan zullen ze daar terughoudend in zijn omdat de ambitie van de werknemer dan gaat wringen met de mogelijkheden in de functie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandraa Bekijk bericht
In theorie vind ik het geen bezwaar om onder mijn niveau te werken zolang het een leuke functie is, in een leuk team en waarbij ik het gevoel heb nuttig bezig te zijn. Of het in de praktijk voldoende uitdaging zal bieden om me te blijven boeien, kan ik moeilijk inschatten.
Je biedt hier drie aanknopingspunten om zelf op door te werken:
- Waarvan weet je zeker dat het kenmerken zijn van een voor jou 'leuke functie'?
- Waarvan weet je zeker dat het kenmerken zijn van een 'leuk team'?
- Waarvan weet je zeker dat het kenmerken zijn van 'nuttig bezig zijn'?

Heb je ook praktische ervaring met onder je niveau werken?

Tot later,
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren