Los bericht bekijken
  #1  
Oud 1 maart 2011, 14:09
zoeylindy zoeylindy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Berichten: 2
zoeylindy is on a distinguished road
Standaard Reiskostenvergoeding lager bij minder (maar niet contractueel!) werken?

Hallo,

Na mijn zwangerschapsverlof ben ik een dag minder gaan werken (per 1 september 2010). Contractueel werk ik nog steeds 40 uur, maar ik werk tijdelijk 32 uur per week, met inlevering van 8 uur vakantie per week.

Nu is mijn reiskostenvergoeding teruggebracht, op basis van die 4 dagen die ik wekelijks werk. Maar... in de berekeningen vanuit de overheid wordt toch al rekening gehouden met vakantiedagen? De berekening die nu gehanteerd wordt: 43km * 2 (heen en weer) * 213 dagen * 4/5 (4 dagen op kantoor) / 12 maanden * € 0,19

Daarnaast las ik ook op een aantal sites dat bij langdurige ziekte (ook zwangerschapsverlof?) nog een aantal weken reiskostenvergoeding gegeven mag worden. Mijn reiskostenvergoeding is op dag 1 al stopgezet.

Dus mijn vragen: 1) is het terecht dat mijn reiskostenvergoeding niet wordt berekend over mijn contracturen? 2)heb ik nog recht op vergoeding voor een x-aantal weken tijdens verlof (ingegaan op 1 mei)?
Met citaat reageren