Los bericht bekijken
  #4  
Oud 11 mei 2011, 22:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard opleiding CMD Avans 's-Hertogenbosch

Hallo Slammers,

ik kom nu net toevallig je bericht tegen op carrieretijger, maar ik ben zelf een studente CMD aan de Avans in Den Bosch. Even om je vragen te beantwoorden.. het is echt een erg leuke opleiding! Zelf ben ik ook ooit begonnen aan een opleiding MER maar dit bleek net als bij jou ook voor mij niks te zijn. Veelste veel theorie. Dat is bij CMD gelukkig heel anders. Begrijp me niet verkeerd want boeken leren hoort er zeker bij, maar het is vooral bezig zijn. Opleveren van projecten en je eigen creativiteit zoeken en naar boven halen. En het is echt niet zo dat iedereen heel goed kan tekenen of super creatief is, dit leer je ook op de opleiding te zijn.

Wat nog een leuke bijkomstigheid is van CMD is dat je zo'n beetje alle programma's van ADOBE leert kennen van photoshop tot After Effects. Ik zit nu in het 4e kwartaal van het 2e jaar en we zijn nu zelfs bezig met het maken van een interactieve installatie voor het festival CineKid. Elke kwartaal is anders en het is keihard bikkelen maar ook heel erg leuk.

Er is volgens mij 1 ding.. en dat is dat het er een loting geld bij de studie. Als je slim bent schrijf je je dus gewoon in! Tenzij je echt denkt na het lezen van dit verhaal dat het niks is voor je. Want vanuit mijn jaar is zeker de helft afgevallen van de studenten (of ze vonden het niet leuk, of het was te veel werk).

Succes ermee en ik ben benieuwd wat je hebt gekozen!

Groetjes, Lotte
Met citaat reageren