Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 oktober 2006, 20:51
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Stage publiciteitsmedewerker uitgeverij.

Hieronder mijn brief voor een stageplaats als publiciteitsmedewerker bij een uitgeverij. Ik ben er zelf nog niet helemaal tevreden mee, maar ik weet niet goed waarom... Hopelijk heeft iemand kritiek / tips! Alvast bedankt.

Plaats, datum

Betreft: Sollicitatie naar stageplaats medewerker Publiciteit

Geachte mevrouw XXX,

Op de website van de XXX las ik dat u regelmatig plaats heeft voor een stagiaire publiciteit. Ik bevind mij in de eindfase van mijn studie Nederlands en zou graag mijn theoretische kennis in de praktijk leren brengen bij een gerenommeerde, literaire uitgeverij als XXX.

Mijn liefde voor literatuur leidde tot de keuze voor mijn opleiding Nederlandse taal en cultuur, met als afstudeerrichting Moderne Letterkunde. Tijdens mijn studie merkte ik dat vooral het reilen en zeilen binnen het literaire bedrijf mijn belangstelling heeft: de marketing rond boeken, communicatie en het organiseren van activiteiten die met literatuur te maken hebben. Ik heb dan ook tijdens mijn studie een workshopdag rond schrijver XXX georganiseerd en eerder als stagiaire – en later als zelfstandig webredacteur – voor de literatuursite van XXX artikelen, persberichten en nieuwsbrieven geschreven en geredigeerd. Daarnaast volgde ik een keuzevak over marketing. De stage als publiciteitsmedewerker bij XXX combineert deze interesses. Het lijkt me boeiend en leerzaam om rond te mogen kijken bij de uitgever van talloze vooraanstaande schrijvers. Bovendien wil ik graag werkervaring op doen in een creatieve, praktische functie.

Een compleet overzicht van mijn werkervaring en opleidingen vindt u in mijn curriculum vitae (zie attachment). Graag zou ik door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakingsgesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

Neerlandica_to_be
Met citaat reageren