Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 november 2008, 15:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gevangen in een loopbaan

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ben drs. in de Bedrijfskunde met als master Strategisch Management en had van het begin af aan de idee om me op de business consultancy te richten.

Helaas dacht ik na mijn afstuderen 'slim' te zijn door te beginnen met IT consultancy (waar men altijd om werknemers zit te springen) en vandaar de overstap te maken naar de business consultancy.

Nu heb ik inmiddels een paar jaar SAP consultancy onder de riem, en blijk ik in de markt volledig ongeschikt te zijn voor ander werk. Ik heb zat keuze om hetzelfde werk bij een ander bedrijf te doen, maar afstappen van de IT blijkt onmogelijk.
Bij mijn eigen bedrijf blijft het bij beloften die nooit ingelost worden, praten bij een ander bedrijf leidt ook steeds weer tot hetzelfde verhaaltje: "Begin eerst maar bij ons als SAP consultant en daarna kan je altijd nog overstappen naar de business consultancy".
En daar geloof ik helaas niet meer in.

Het werken naar oplossingen met de klant, het geven van presentaties e.d. vind ik allemaal erg leuk om te doen, maar ik heb er inmiddels goed de schurft aan om daarna constant maar weer in het SAP programma te duiken.

IT is een deathtrap. Ik zou iedereen willen aanraden er niet aan te beginnen tenzij je hart daar ligt.
Met citaat reageren