Los bericht bekijken
  #6  
Oud 19 november 2008, 21:05
Rien Rien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 november 2008
Berichten: 4
Rien is on a distinguished road
Standaard Re: Gevangen in een loopbaan

Wieteke, Tessa, bedankt voor jullie reacties.

Wieteke, in mijn eerste bericht had ik het over dingen "die ik leuk vind"; dit was wat kort door de bocht. Het zijn punten die na een zelfanalyse naar voren zijn gekomen. Ze zijn gebaseerd op ervaringen; sommige van al een tijd geleden (tijdens mijn studie), andere van recent (opzetten websites, redactioneel werk).

Ervaring opdoen ... klinkt als een goed idee. Ik ga eens kijken hoe ik dat aan kan pakken. Ervaring opgedaan naast het werk schijnt voorlopig niet te helpen; de werkzaamheden die ik als hobby heb verricht, en die ik vermeld in mijn CV, zijn voorlopig niet genoeg om een positieve reactie op een sollicitatie te krijgen. Maar ik ga eens kijken of ik hier nog meer van kan maken.

Tessa, net als jouw beste client heb ik ook twee CVs gemaakt. Ik had gemerkt dat de sterke punten die uit de zelfanalyse naar voren zijn gekomen, in twee verschillende richtingen wijzen, en dus heb ik voor beide richtingen een CV gemaakt. Beide maar twee a-viertjes lang. Ik heb in beide CVs niet veel uitgeweid over mijn IT-verleden; geen uitgebreide omschrijving van werkzaamheden, de IT-gerelateerde cursussen niet eens genoemd. Ik probeer mijn CVs te richten op de loopbanen waar ik in ben geďnteresseerd. Die twee CVs zijn voor Monsterboard en dergelijke. Deze twee CVs gebruik ik naast mijn IT-CV.

Als ik op advertenties reageer, schrijf ik niet enkel een individuele brief, maar ik pas mijn CV ook aan aan de betreffende functie. Ik breng daarin de ervaringen en eigenschappen naar voren die bij die functie horen.

Catbert, ik heb een goed idee wat ik zou willen doen - zoals ik zei, kan ik twee richtingen op, die me beide interessant lijken. Jeugdhulp zit daar niet bij, ben ik bang
Met citaat reageren