Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 november 2006, 13:50
mhgoosen
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Sollicitatiebrief secretaresse

Hoi Daantje,

Ik ben zelf heel lang als secretaresse/administratief medewerker werkzaam geweest dus herken dat bij jou.
Je brief is een goede brief maar ik mis waarom je juist bij dat bedrijf zou willen werken. Mijn broer is namelijk directeur van een bedrijf en moest eens 500 brieven doornemen voor een boekhoudersfunctie. Een brief van iemand die naar mijn mening uitstekend voldeed legde hij meteen bij de stapel 'niet interessant'. Toen ik hem vroeg waarom zei hij dat deze persoon niet aangaf waarom hij bij zijn bedrijf wilde werken dus die persoon heeft dan geen binding met zijn bedrijf en is in vele gevallen ook weer na korte tijd weg als ergens anders een interessante aanbieding is. Een tip die ik nooit vergeten ben en nu aan jou doorgeef.

En de laatste zin vind ik te aarzelend. Dit zou ik krachtiger formuleren iets in de zin van: Mijn kwaliteiten hebben zeker een meerwaarde voor uw bedrijf en in een persoonlijk gesprek leg ik graag uit wat uw bedrijf en ondergetekende nog meer voor elkaar kunnen betekenen.

Ik moet zelf nog een open sollicitatiebrief schrijven en daar zit ik enorm tegen aan te hikken maar je komt hem vandaag of morgen op dit forum wel tegen.

Succes ermee!

Groeten van Mariana
Met citaat reageren