Los bericht bekijken
  #2  
Oud 5 maart 2008, 22:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn solicitatiebrief meldkamer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtsomkeer Bekijk bericht
Naar aanleiding van mijn eerdere sollicitatie bij het meldkamer van Politie regio Zuid werd ik onlangs gebeld door mevrouw Naam, afdeling werving en selectie regio Noord, of ik interesse zou hebben in de functie centralist voor de regio Noord.
Ik was positief verrast door dit bericht en gaf aan interesse te hebben in deze functie.
Dat leest als een proces-verbaal

Wat dacht je van: "Mevrouw <naam> van de afdeling werving en selectie nodigde mij uit te solliciteren naar de functie centralist bij de regio Noord."

Dat is ook een vrij saaie zin, maar hij loopt al wat actiever en directer. En zo'n referentie is meestal al genoeg om door de voorselectie te komen.

Citaat:
Ik ben 30 jaar en heb een positieve instelling en ben in staat om in een stresssituatie te kunnen presteren en heb ervaring met het omgaan van calamiteiten.
Dat is 3 keer "en". Probeer de beweerde kwaliteiten te onderbouwen met de STAR-methode.

Citaat:
Deze vacature trekt mij aan door de afwisseling die men kan tegenkomen in een meldkamer, men komt in contact met alle lagen van de bevolking en er is veel contact met collega’s zowel op de straat als in het meldkamer.
Vermijd "men". Vertel minder over wat er in de meldkamer gebeurt (dat weten ze al) en meer over jouw geschiktheid en motivatie voor dat werk.

Citaat:
Het liefst werk ik in een een levendige werkomgeving en wil de maatschappij kunnen helpen door het een veilige omgeving te kunnen bieden.
Het geen een meldkamer nodig heeft is naar mijn idee een teamplayer en een luisterend oor.
Wil ik. Hetgeen.

Dat teamplayer en luisterend oor klinkt denk ik wel goed. Misschien wel iets met alertheid erin, zodat het minder soft overkomt.

Citaat:
Mijn trefwoorden zijn: Integer, teamplayer, rechtvaardig, slagvaardig, stressbestendig, doorzetter en flexibel.
Ook hiervoor geldt: probeer e.e.a. aan te tonen.

Zijn al die eigenschappen wel relevant in de meldkamer?
__________________
René
Met citaat reageren