Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 januari 2013, 14:06
Musje Musje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2013
Berichten: 9
Musje is on a distinguished road
Standaard

Beste Erik,

Ik heb even naar je brief gekeken. Ik zou ervoor kiezen hem iets langer te maken, en met name meer te benadrukken waarom dit bedrijf nu echt iets aan jou heeft en wat jij te bieden hebt.

Voorbeeld: Je schrijft nu: "Om meer ervaring op te doen binnen de horeca en zo professioneel te groeien wil ik bij u de functie vervullen".

Dat komt op mij nogal eenzijdig over; het gaat met name om wat JIJ wil. Maar wat heeft het bedrijf aan jou? Waarom zouden zij voor jou kiezen? En wat trekt jou nu echt aan? Die twee regels ervoor die beschrijven wat jou aanspreekt zou ik proberen aan te vullen met specifiekere zaken zoals de werkzaamheden of taken die jou op het lijf geschreven zijn. Wat spreekt je dan precies aan aan die diversiteit van partijen (= welke werkzaamheden horen daarbij en waarom ben jij daar geschikt voor?)

De laatste alinea vind ik een stuk sterker, daar laat je zien hoe jij het werk voor ogen hebt en waar je kwaliteiten liggen. Ik wil als tip meegeven meer te beschrijven waar jouw ervaring en kwaliteit ligt, en ook wat dit bedrijf aan jou heeft, en niet zo zeer wat jij aan het bedrijf hebt.

Succes!
Met citaat reageren