Los bericht bekijken
  #6  
Oud 26 februari 2013, 09:39
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Geachte xxxx xxxlen,

Citaat:
Zeer geďnteresseerd las ik uw vacature op xxx , komma mag weg waarin u om een beleidsmedewerker vraagt. De informatie die ik in xxxxx heb gelezen heeft mijn belangstelling voor de vacature verder vergroot.
Goed dat je aangeeft waar je de vacature hebt gevonden. Ik vind je opening wel een tikkeltje saai en weinig onderscheidend.

Citaat:
Wat mij bijzonder aanspreekt in de functie is de missie en visie vanxxxx Ik wil graag pro actief proactief mee denken meedenken, zodat de bedrijfsvoering klaar is om de xxxxx uit te kunnen voeren kunnen uitvoeren. De gedachte ‘van uitkeringsfabriek naar reďntegratiebedrijf ‘ spreekt mij enorm aan en ik wil hier heel graag aan meewerken.
Waarom spreken deze zaken je aan? Je maakt je motivatie sterker als je dit concreter kunt benoemen.

Citaat:
Ik denk dat mijn opleiding en ervaring van de afgelopen jaren goed aansluiten op de functie van beleidsmedewerker. Er is voldoende kennis en ervaring aanwezig over relevante wetgeving en ik heb een brede oriëntatie op vraagstukken rondom het domein van werk, inkomen en zorg. Belangrijk is ook dat ik ervaring heb opgedaan in het ontwikkelen en implementeren van nieuw beleid of het evalueren van het bestaande beleid.
Welke opleiding? Welke ervaring? Koppel die ervaring aan de functie-eisen uit de vacaturetekst zodat je met concrete voorbeelden kunt aantonen dat je over de vereiste kennis en vaardigheden beschikt. Je schrijft ook: ik denk dat ... Probeer zulke formuleringen te vermijden. Een sollicitatiebrief is een verkoopbrief en jij wilt de ander ervan overtuigen dat hij met jou goud in handen heeft. Je weet (merk je het verschil?!) dus zeker dat je opleiding en ervaring goed aansluiten op de functie van beleidsmedewerker.
Citaat:
Het opstellen van beleid mét oog voor de praktijk van alledag en het daadwerkelijk in staat zijn een steentje bij te dragen gaat mij erg goed af. En het ondersteunen van de uitvoerders van het beleid met praktische en bovenal werkbare oplossingen of de overdracht van kennis aan collega’s geven mij voldoening. Daarom ambieer ik een functie als beleidsmedewerker en in combinatie met de doelstellingen als verwoord in de visie nota is de openstaande vacature in mijn ogen perfect.
Ook hier weer: hoe zo gaat dit je goed af? Probeer dit te onderbouwen met een concreet voorbeeld. Een handig hulpmiddel hierbij is de STAR-methode.

Citaat:
Een sollicitatiebrief en curriculum vitae geven slechts een beknopte indruk over mij als persoon en mijn motivatie. Daarom wil ik mijn brief graag mondeling aan u toelichten en zie ik een uitnodiging voor een gesprek graag tegemoet.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren