Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 juni 2012, 13:18
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorienvd Bekijk bericht
Al tijden gebruik ik dezelfde brief.. het lijkt mij goed om mn brief een keer te delen en te kijken of hij nog wel oké is..

De vacature tekst:
Als secretaresse ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse secretariële en administratieve werkzaamheden in Cluster A. Dit cluster bestaat uit 4 locaties: @, @, @ en @. Je verricht managementondersteunende taken voor de clustermanager. Een deel van de werkzaamheden is ten behoeve van de dienst ‘behandeling en ondersteuning’ van @. Je verricht onder andere registratieve taken, vraagt laboratoriumonderzoek aan, maakt verwijsafspraken voor cliënten en beheert het medisch archief. Daarnaast verricht je secretariële werkzaamheden voor de lokale cliëntenraden.
Wij bieden je een baan voor de duur van een jaar binnen een dynamische werkorganisatie, met een uitgebreid intern leerprogramma en doorgroeimogelijkheden. Daarnaast kun je gebruik maken van regelingen zoals het fietsplan, korting bij (zorg)verzekeringen en een regeling aanvullende reiskosten.
Functie-eisen
• Je hebt minimaal een MBO-diploma secretaresse met daarbij aanvullende kennis over medische terminologie;
• Je hebt aantoonbare ervaring als secretaresse / managementassistent
• Je bent in staat helder en open te communiceren;
• Je kunt goed samenwerken, bent proactief in je handelen, zelfstandig, nauwkeurig en flexibel;
• Je hebt een gastvrije en klantvriendelijke houding
• Je kunt goed werken met Word, Outlook en Excel.
• Je beschikt over uitstekende schriftelijke vaardigheden
• In bezit van rijbewijs B


Mijn brief;
Via de emailservice van de @@ ontving ik uw vacature van Clustersecretaresse. Toen ik de tekst las dacht ik, dat is iets voor mij! Ik zal u vertellen waarom.

Eigenlijk spreekt uw hele advertentie mij aan omdat de werkzaamheden goed aansluiten op mijn werkervaring.
Momenteel werk ik als administratief medewerkster/ secretaresse/ medewerkster verkoop bij een technische groothandel. Een leuke functie met leuke collega’s maar de branche is niet echt wat mij aantrekt.

Ik heb inmiddels bijna 10 jaar werkervaring als secretaresse/administratief medewerker, waarvan 5 jaar fulltime bij een transportbedrijf. Omdat hier geen structuur in de administratie was heb ik hier zelfstandig diverse administratieve procedures bedacht en vastgelegd. In mijn functies heb ik veel ervaring opgedaan met diverse administratieve procedures en het verzamelen, ordenen en verwerken van gegevens. Ook heb ik veel ondersteunde taken verricht wat mij veel voldoening geeft, ik vind het prettig om te zorgen altijd dat mensen weten dat ze op mij kunnen rekenen.

Uw vacature bij de @@ lijkt mij op het lijf geschreven, ik zou hier met veel plezier aan de slag gaan. Met mijn verantwoordelijkheidsgevoel, zelfstandigheid en creativiteit weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw zorginstelling. Graag licht ik dan ook mijn brief en c.v. in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Hoi,

je brief is een goed uitgangspunt om verder te optimaliseren, want de basis ligt er al.

Een paar dingen:
Je opening is leuk en laat je enthousiastme zien, maar als je tussen de regels leest heb je de vacature "passief" verkregen door een E-mail alert. Dit zou ik niet noemen, want de vacature las je op de website.

ik heb er dit van gemaakt: Op de website van de @@ las ik uw advertentie waarin u aangeeft opzoek te zijn naar kandidaten voor de functie van clustersecretaresse. Deze functie past perfect bij mij en ik leg u graag uit waarom.

Dit wekt de indruk dat jij puntsgewijs gaat vertellen waarom jij perfect past:
Door vervolgens te beginnen met: Eigenlijk spreekt uw hele advertentie mij aan omdat de werkzaamheden goed aansluiten op mijn werkervaring. breek je dit gelijk af, want jij ging toch concrete voorbeelden geven waarom jij perfect bent voor die baan...

De rest van de tweede alinea kan trouwens weg, omdat je dat in de derde allemaal nog een keer doorloopt.

Probeer bijvoorbeeld:
Ten eerste omdat ik inmiddels beschik over bijna 10 jaar werkervaring als secretaresse/administratief medewerker, waarvan de laatste 5 jaar bij bedrijf X. Toen ik hier begon, ontbrak het in de administratie aan overzicht. Door het introduceren van een helder systeem en bijbehorende procedures is de administratie momenteel overzichtelijk en gestructureerd. etc...

zo heb je al voldaan aan enkele functie-eisen:
Blauw = adm/secretaresse
Grijs = verkoop.

Functie-eisen
• Je hebt minimaal een MBO-diploma secretaresse met daarbij aanvullende kennis over medische terminologie;
• Je hebt aantoonbare ervaring als secretaresse / managementassistent
• Je bent in staat helder en open te communiceren;
• Je kunt goed samenwerken, bent proactief in je handelen, zelfstandig, nauwkeurig en flexibel;
• Je hebt een gastvrije en klantvriendelijke houding <<verkoop
• Je kunt goed werken met Word, Outlook en Excel. benoem dat je administratie in Excel is (als dat het geval is)
• Je beschikt over uitstekende schriftelijke vaardigheden << let dus echt goed op de spelling, stijl en grammatica.
• In bezit van rijbewijs B


probeer dit lijstje zo verder af te werken.

Alinea 3 begin je dan met:
"Ten tweede ... " en beschrijf waarom je voor dit bedrijf wil werken.

Let ook op zinnen zoals deze:

"Ook heb ik veel ondersteunde taken verricht wat mij veel voldoening geeft,"
>> welke taken.
>> wat geeft voldoening.
>> Benoem dus concreet welke taken en hou in het achterhoofd de taken die je toekomstige werkgever wil terugzien. Heb je ondersteund in vergaderingen --> interessant. Heb je bijv. ondersteund door wieldoppen te poetsen --> niet interessant.

"ik vind het prettig om te zorgen altijd dat mensen weten dat ze op mij kunnen rekenen."

>> verwerk dat je loyaal en betrouwbaar bent (dan weten mensen dat ze op je kunnen rekenen) en geef concrete voorbeelden. Nu is het alleen jouw woord. Met voorbeelden lever je "bewijs".

Het lijkt veel, maar zoals ik al zei, de basis ligt er al.

Hoop dat je hier iets mee kan. Succes!
Met citaat reageren