Los bericht bekijken
  #2  
Oud 16 februari 2008, 15:07
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: te oud om opnieuw te beginnen

Dag Hennie,

wat goed dat je een nieuwe stap wilt zetten. Ik heb wel ervaring met "oudere"mensen die een andere baan hebben gezocht en gevonden. Het is inderdaad iets minder makkelijk dan wanneer je onder de 40 bent, maar zeker niet onmogelijk. Ik zou je persoonlijk niet aanraden om een opleiding van 4 jaar te doen, maar te kijken naar alle ervaring die je al hebt en daar iets passends bij te zoeken. Diploma's zijn juist op oudere leeftijd lang niet altijd nodig. Vergeet niet dat de opvoeding van 4 kinderen en het runnen van een gezin ook zeer waardevolle werkervaring is. Het helpt vaak goed om een biografie van je eigen leven te schrijven. Alles wat je gedaan hebt aan werk, hobbies, hulp op school, bij de sportclub, werk in je winkel ed. Kijk naar wat er goed ging en wat er niet goed ging. Wat was leuk en wat minder leuk en zoek daar passende banen bij. Dat hoeven niet eens vacatures te zijn. Het werkt vaak goed om via via (netwerken) een leuke baan te vinden, vooral als je niet helemaal aan de normen (lees full time werkende 30 er) voldoet.
Ik hoop dat je zo wat verder kunt. Afwijzingen zijn niet leuk, ze horen er helaas voor de meesten wel bij. Maar waar een wil is, is een weg.
Veel succes!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren