Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 maart 2013, 21:07
Myosotis Myosotis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 1
Myosotis is on a distinguished road
Standaard Hoe kan ik mijn Engels verbeteren?

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen met onderstaand 'probleem'.

Ik heb eerst een MBO studie gedaan, heb 2 jaar gewerkt in mijn beroepsdomein om vervolgens een HBO studie in dezelfde richting te volgen. Ik ben nu bezig met m'n afstuderen. Ik wil zo langzamerhand om mij heen gaan kijken welke banen er zijn. Omdat ik een technisch beroep heb (chemie) zijn er gelukkig redelijk wat vacatures. Maar mijn probleem is dat bij veel vacatures vermeld staat dat de sollicitant Engels moet kunnen in woord en schrift. Ik ben sinds de middelbare school al ontzettend slecht in talen (deze heb ik als eerste laten vallen, voor zover dat kon) en goed in de beta vakken. Ik ben bang dat ik niet aan een baan kom omdat ik niet aan die ene eis kan voldoen.

Natuurlijk wist ik van tevoren wel dat Engels erbij hoort. Ik heb dan ook gezocht naar een cursus, maar al die cursussen beginnen zoals ze op school ook beginnen: bij de absolute basis. Zegmaar de woorden die je nodig hebt als je een weekje naar het buitenland gaat. Op school heb ik een brief in het Engels moeten schrijven en daarmee was het klaar (we kregen geen cijfer, alleen voldoende of onvoldoende).

In principe lukt woordjes uit m'n hoofd leren wel goed, het is alleen die grammatica waar ik mee worstel. (O.a. in welke tijd de werkwoorden moeten staan).

Na deze lange introductie mijn vragen; moet ik mij hier ernstig zorgen om maken? Hoe kan ik deze vaardigheid verbeteren? En is het wel nodig om dit te verbeteren?

Alvast bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren