Los bericht bekijken
  #13  
Oud 8 september 2010, 10:04
Marieke J Marieke J is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 30
Marieke J is on a distinguished road
Standaard

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties.

Door omstandigheden heb ik mijn middelbare schooldiploma dus later gehaald dan gebruikelijk. Wel ben ik meteen na het halen van mijn middelbare schooldiploma aan mijn studie begonnen.

In die tijd gaf men de indruk van als ik maar mijn diploma's haal, ook al is het wat later, ik toch een goede kans op de arbeidsmarkt zou hebben.

Het begon al tijdens mijn studie. Tijdens een sollicitatiegesprek voor een vrijwilligerswerk door studenten werd ik ook al in een bepaalde hoek gezet. Later bij een sollicitatiegesprek voor een stage, duurde het weken voordat ik iets hoorde. Uiteindelijk heb ik zelf geďnformeerd, ik moest wel mijn trimester inplannen. Zij reageerden ook al denigrerend, zo van oh ja, dat is waar ook, helaas ben je hier niet op je plek.

Na mijn studie begon het. Steevast ieder gesprek werd mij gevraagd over mijn middelbare school. Ik heb het gevoel om iedere keer in de verdediging te moeten schieten.

Nu komt er nog bij dat ik nu ook nog erbij moet uitleggen waarom ik iedere keer van baan ben gewisseld. Voor mij was dat geen persoonlijke keuze, en hierdoor vluchtte ik weer in een andere baan waar ik zelf niet helemaal achter stond, maar ik wilde aan het werk blijven.

In de loop van de jaren heb ik al zoveel gesprekken gehad, en ik merk dat het me steeds meer energie kost.

Het liefst zou ik even een time out hebben, dat ik straks weer fris de sollicitatiegesprekken in ga. Door alle afwijzingen wordt ik steeds onzekerder en zie ik steeds meer tegen een sollicitatiegesprek op. Maar goed, ik moet natuurlijk wel een inkomen hebben.
Met citaat reageren