Discussie: Voel me hopeloos
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 7 oktober 2015, 13:00
JHGV12345 JHGV12345 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2015
Berichten: 3
JHGV12345 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Waarom wil je Geneekunde of Tandheeldkunde gaan doen? Wat spreekt jou in deze studies aan?
Het zijn studies waarvoor je nog heel wat jaren moet studeren en je bent al 22 jaar. Daarnaast hebben deze studies een numerus fixus en/of decentrale selectie. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, het is jouw leven, maar wil je wel realistisch houden.

Ik krijg de indruk dat er iets in je leven is gebeurd waardoor je kijk op het leven is veranderd. Heeft het met je ziek zijn te maken?

Je hebt bijna je bachelor economie op zak. Is het niet mogelijk dat je een master gaat doen in de richting geneeskunde/tandheelkunde, waardoor je deze vakgebieden met elkaar combineert? Je kunt bijvoorbeeld vertegenwoordiger worden in hightech medische apparatuur, om maar iets te noemen.
Bedankt voor je reactie.

Door mijn ziekte ben ik anders in het leven gaan staan. Het klinkt gek maar als ik me goed voel wil ik focussen op geld verdienen. Maar als ik dan weer een slechte periode heb lichamelijk, dan voel ik me puurder en besef ik eigenlijk dat ik iets moet doen waar ik andere mee kan helpen. Andere die in dezelfde situatie zitten als ik.

Tevens heeft mij verder een ernstige, chronische ziekte, die steeds erger wordt. Hierdoor voelt het alsof ik niet plezier in het leven kan hebben, krijg ik nare gedachtes en is mijn motivatie eigenlijk 0.

Ik vrees dat een master die richting op niet een mogelijkheid is, er zijn namelijk al veel studenten van medische en technische studies die hetzelfde idee hebben.
Met citaat reageren