Los bericht bekijken
  #8  
Oud 10 september 2010, 03:15
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

In je nieuwe brief volg je geen sjabloon (het loopt niet lekker) en maak je stijlfouten.
Voorbeeld 1:
"De informatie over de mogelijkheden heb ik gevonden op uw website."
"...op uw website gevonden"
Voorbeeld 2:
Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat mijn kwaliteiten en ambities passen bij Akzo Nobel.
"...bij Akzo Nobel passen"

Ben je allochtoon? Dat leest wel zo namelijk.

Mijn instelling is verder kijken dan vandaag en proberen in te spelen op een competitieve toekomst door flexibel en creatief te zijn.
Hoe bewijs je dat? Nogal pretentieus en holle frazen.

Akzo maakt mijn enthousiast omdat het mensen met veel verschillende achtergronden en opleidingen samenbrengt in één organisatie en iedereen laat meewerken aan de ontwikkeling van tastbare producten.
Akzo of Akzo Nobel?

Gedurende mijn opleiding aan de ben ik mij gaan toeleggen op corporate governance en interne controle. Dit resulteerde in een succesvol afstudeeronderzoek over de kwaliteit van gepubliceerde financiële informatie bij beursgenoteerde bedrijven in Europa. Ik heb hierbij inzicht verkregen over de interne controle regels van de VS, UK en EU en over de manier waarop bedrijven de regels toepassen. Door het maken van cases gebaseerd op echte transacties, van PwC en Kempen en Co, heb ik kennis gemaakt met het beoordelen en waarderen van bedrijfsonderdelen. Het doel was waarderingsmodellen te maken die accuraat konden weergeven wat de waarde bedroeg. Ik heb hier geleerd gestructureerd te werken binnen een financieel team en heb ervaren hoe een bedrijf financieel beoordeeld wordt.
Dat is meer iets voor corporate finance, due diligence en banken: dat heeft vrij weinig aansluiting met auditing.

In mijn huidige baan, die ik overigens met prezier vervul, heb ik ervaren hoe mijn enthousiasme bijdraagt aan het werk dat ik doe. Als objectleider heb ik gemerkt dat een klantgerichte houding en het inlevingsvermogen in de behoeftes van mensen veel effectiever zijn dan regels en procedures opstellen. Regels zijn natuurlijk belangrijk, maar het belang van de mensen voor wie je ze maakt, staat in mijn visie voorop.
Auditors maken geen regels: auditors gaan naleving aan en adviseren soms over interne beheersingsmaatregelen.

In de toekomst wil ik graag bij interne controle werken dus heb ik voor ogen om mijn CIA certificaat te halen. Mijn collega’s waarderen mij vooral omdat ik werkoverzicht heb, altijd opgewekt ben en toe kan werken naar resultaten. Ik ben niet plaatsgebonden en zie het als een uitdaging om op veel verschillende locaties te werken
Helaas heb je in de hele brief niets over Akzo Nobel geschreven: c.q. waarom je iets te bieden hebt specifiek voor Akzo Nobel.

Enfin, ik zou je afwijzen met deze brief.
Met citaat reageren