Los bericht bekijken
  #8  
Oud 3 augustus 2016, 09:40
Kaapel Kaapel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2015
Berichten: 6
Kaapel is on a distinguished road
Standaard

Hey laat toch weer even wat van me horen. Heb een 21+ test gedaan hierbij had ik 1 fout teveel. Toen ben ik met de start kwalificatie van bedrijfskunde begonnen via LOI. Ik moest een boek bestellen 400 pagina's en moest deze eerst compleet door lezen voor dat ik de eerste opdracht kon maken. Terwijl ze het ook anders hadden kunnen indelen.

Des te verder ik ging des te drooger de stof werd en mijn motivatie werd steeds minder om het boek te openen.

Na een goede nadenk periode van 1 maand heb ik opgebeld naar het LOI en toen boden ze me aan om naar een start kwalificatie ICT om te zetten, maar na wat rekenen ook al doen ze dat moet ik nog steeds extra kosten betalen.

Dat is een soort certificaat wat ik moet halen maar dat heeft alleen nut wanneer ik de volledige ict opleiding uiteindelijk ook gaat doen via dat systeem.

Het NOVI geeft toevallig dezelfde examens, maar andere les stof af maar er is wel veel meer contact met de student en de leerwijze is meer klassikaal.

Dus wat nu te doen geen idee. Beide opleidingen moeten eigenlijk in combi met een IT bedrijf waar ik dan aan het werk moet zijn. Aangezien ik het NOVI al gesproken hebt en het novi kan ik uit eigen zak niet eens betalen.

Vanwege mijn autisme wilde ik juist als zzper met computers verder gaan omdat ik dat leuk vind om te doen, maar om nu ook nog eens voor een it bedrijf te gaan werken en studie dat kan misschien teveel zijn. Wel sta ik open voor een part time baan en veel IT bedrijven doen dat juist niet.

Maar buiten dat wil ik wel graag verder leren dit kan ook met certificaten natuurlijk.

Verder heb ik ook van tijd tot tijd goed last van mijn rug ik volg daar oefeningen voor, maar soms wil het voorkomen dat ik best een aantal dagen slecht slaap.

Verder heb ik gezien dat ik al sinds oktober 2015 aan het uitzoeken ben wat ik nou wil gaan doen. Natuurlijk ben ik wijzer dan dat ik toen was, maar de echte oplossing heb ik nog niet. Ik kan niet iets zomaar even proberen zonder stevig in de kosten te lopen dat vind ik best een groot nadeel.

Ook heb ik een wajong dus als ik alles op som is het denk beter om eerst een werkgever te vinden die mij wilt opleiden voor dat ik een andere stap zet. Momenteel ben ik eerst de website van mijn service bedrijf aan het vernieuwen.

Uiteindelijk zoek ik gewoon een stabiele toekomst en financieel betere toekomst want ik zie uiteindelijk problemen ontstaan als ik dadelijk op mezelf gaat wonen en niet genoeg geld binnen kan halen dan.
Met citaat reageren