Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 maart 2007, 13:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Stage Sollicitatiebrief, graag commentaar!!!

Zelf zou ik eerst opbellen of stage daar mogelijk is en zo ja, wat er mogelijk is Je kan dan naar gesprek verwijzen, bovendien heb je een soort leidraad voor brief.

Wat brief zelf betreft. Ik zou ik het wat meer structureren en iets meer vertellen, meer zoiets. (ik verzin op een aantal plaatsen maar wat hoor)

Betreft: sollicitatie stageplaats

Geachte mevrouw ..........,

Op het ogenblik volg ik de opleiding Helpende Welzijn niveau 2 via het NTI. In het kader van deze opleiding ben ik op zoek naar een stage. Graag zou ik deze stage lopen binnen uw organisatie.

Ik zit nu in het tweede jaar van mijn opleiding, die ik met veel plezier volg. Eén van de verplichte onderdelen tijdens dit jaar is een stage. Zelf zou ik deze stage het liefst lopen binnen de kinderopvang. Zoals u in mijn CV kunt lezen heb ik enige tijd gewerkt bij ... in ... Dat was een erg leuke en leerzame ervaring. Ik vind het leuk om met kinderen te werken en zodoende een bijdrage te leveren aan hun ontwikkeling.

Graag zou ik binnen uw organistatie stage lopen. Met name omdat de kinderen zich de hele dag mogen volproppen met snoep. Deze filosofie spreekt me erg aan. De duur van de stage dient minimaal 576 uur te zijn. Hierbij zou ik u dan graag bij alle voorkomende werkzaamheden willen ondersteunen.

Men typeert mij als een initiatiefnemer met aanpakkersmentaliteit. Bovendien ben ik zeer leergierig, vriendelijk en collegiaal. Graag zou ik deze eigenschappen inzetten tijdens een stageperiode binnen uw kinderopvang.

Ik hoop dan ook dat u mij de mogelijkheid biedt om mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren