Los bericht bekijken
  #5  
Oud 6 juli 2011, 16:12
Frances Frances is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juli 2011
Berichten: 3
Frances is on a distinguished road
Standaard

Ik ben me ervan bewust dat een BBL opleiding onder mijn niveau ligt, dat deze niet goed aansluit op mijn bachelor en dat het voor veel werkgevers raar zal overkomen. Het gaat mij er puur om dat ik dan makkelijker aan een baan als juridisch medewerker zal komen.

Ik heb vacatures bekeken en de ervaring die ze daarin vragen heb ik simpelweg gewoon niet. Ik snap dat je praktijkervaring op doet door een simpelweg een baan te zoeken, maar daar kom ik dus gewoon niet binnen. Ik heb slechts een theoretische bachelor, ik bedoel, voor mij honderd anderen. Ik heb al geprobeerd om een juridische bijbaan/deeltijd baan te krijgen naast mijn studie, en overal wordt ik afgewezen omdat er betere kandidaten zijn. Ik wil niet maar blijven solliciteren tot dat ik eindelijk een keer geluk heb, dat kan oneindig lang duren.

Via zo'n BBL opleiding zou ik specifiek gerichte kennis kunnen opdoen (bijv bepaalde secretariële vaardigheden) en dan tevens een stage/werkplek via de school zelf kunnen vinden. Ik zie het als een opstapje, meer niet. Als jullie dit echter als een slecht idee zien, is het dan een goed idee om een aantal cursussen te volgen, om mezelf aantrekkelijker te maken voor werkgevers?

Mijn ervaring bestaat op dit moment alleen uit deeltijdbanen/bijbanen in de detailhandel branche. Het feit dat ik organisatorisch sterk ben komt uit deze banen naar voren doordat ik bijvoorbeeld snel zelfstandige taken kreeg toegewezen of achter een servicebalie/klantenservice werd gezet. Verder komt het georganiseerd zijn vooral in mijn privé-leven duidelijk naar voren.

Voor traineeships kom ik nauwelijks in aanmerking omdat ik geen master heb gevolgd. Ze willen alleen volledig afgestudeerde WO-studenten. Voor traineeship in de juridische sector nemen ze daarnaast alleen de beste studenten aan, waar ik helaas niet bij hoor. Proberen kan uiteraard altijd, maar ik durf nu al met bijna grote zekerheid te zeggen dat het erg moeilijk voor mij zal worden.

Tessa, jij zegt dat er binnen het domein openbaar bestuur genoeg functies zijn die aansluiten op mijn kennis en kunde en ambities. En dat er ook traineeships of andere programma's zijn waar ik in kan stromen. Zou je voorbeelden kunnen geven?

Dat mijn master uitstellen misschien geen goed idee is, ben ik met je eens. Maar er op dit moment een volgen zie ik gewoon niet zitten. Het past niet bij mij. Ik zal het ooit misschien wel doen, maar niet nu. Ik had sowieso HBO-recht moeten gaan doen, dat had beter bij mij gepast, maar dat even terzijde.
Met citaat reageren