Los bericht bekijken
  #3  
Oud 29 oktober 2008, 13:24
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Re: Van basisonderwijs naar styling van kinderkleding: realistisch?

hoi eline,

als eerste nog bedankt voor je bericht. had het al veel eerder gelezen maar "vergat" om even netjes te bedanken. bij deze dus..

ik zou inderdaad "iets" met kinderkleding willen gaan doen. niet zozeer ontwerpen als wel voor een winkel de collectie samenstellen. dus in de sfeer van het bedrijf op zoek naar kleding die erbij past. geen idee of dat een apart vak is.

gisteren was ik bij een bedrijf van een echtpaar wat zelf wel de kleding ontwerpt en verkoopt in nederland, duitsland, belgie, portugal en finland. zo te horen en te zien liepen de zaken erg goed. (voor zover ik dat als leek kan beoordelen..)
ik kwam er om de sfeer te proeven en ik wilde wel weten wat het inhield om agente voor hun bedrijf te zijn. daar hadden ze nl een vacature voor. ze waren erg eerlijk en open over het werk. waarom agente en geen vertegenwoordiger.
op een gegeven moment wilde de eigenaar wel een indicatie geven van de verdiensten. zal het ff citeren..
" ik zal niet zeggen dat je 5 ton kunt verdienen. ik beloof geen gouden bergen.. maar met de juiste inzet en hard werken is 1 tot 1,5 ton wel haalbaar."

eh... ik kom dus uit het basisonderwijs waar ik (met partime weken) 20.000 verdiende. vraag me dus sterk af of dit echt realistisch is. denk dat ik heel wat stress en werkdruk aankan als er 100.000 tegenover staat...
wat vinden jullie?

ps
het was geen louche bedrijf. heb de kleding ook al in de winkels zien hangen en de collectie voor zomer '09.
Met citaat reageren